Trendwatching
Tuesday 21 January
08:15 – 10:00
Olavshallen, Lille Sal
Olavshallen, Kjøpmannsgata, Trondheim, Norge
About the event
Organizer: TRONDHEIM MARKEDSFORENING
Få med deg trendene du som markedsfører bør ha kunnskap om i året som kommer!
Tradisjonen tro skal vi kickstarte et nytt markedsføringsår med å gi deg de aller viktigste forbrukertrendene for det kommende året. TrendWatching har i en årrekke levert de ferskeste trendene til våre medlemmer. Victoria Loomes er leder for trender hos TrendWatching og har levert over 140 forbrukertrend-keynotes, webinarer, workshops og trendsafari i mer enn 30 byer over hele verden, både personlig og virtuelt.
Sammen skal vi dykke inn i forbrukerens vaner og forventninger og gi deg innsikten du trenger for å holde deg ett skritt foran i 2025!
Victoria har i år som tidligere år håndplukket trendene som er viktigst for vår bransje å ha innsikt i, og den 21. januar skal vi fokusere på følgende fire trender:
- Mirror Mirror: A new crop of AI tools help democratize futuring and help consumers see the future to build a better present.
In an increasingly unpredictable world, the ability to see into the future provides a comforting sense of control. Digital twins are reshaping decision-making across businesses, while AI-powered futuring tools offer glimpses into the future for consumers. Brands can help people visualize their futures and empower them to improve tomorrow through actionable steps today. - Sensescaping - Multi-sensory experiences offer new routes to personal enlightenment
The path to personal growth intersects with interest in personalized experiences. Looking beyond optimization, consumers will seek deeper truths about their internal world. It’s time to develop multi-sensory experiences that blend art, technology and insight and offer pathways to deeper understanding. - Worthwise - Economic pressures drive new value systems as brands and consumers redefine how worth is created and recognized.
Economic turbulence and a continued dissatisfaction with traditional work is driving interest in new worth-creation models. Forward-thinking brands are building frameworks that recognize these changes, representing a deeper transformation in how engagement translates into worth. - Post-Perfection Economy - In the AI age, two related shifts are emerging: consumers are prioritizing serendipity and spontaneity while brands are celebrating, not sanitizing human complexity.
As AI gets better at curating experiences, some people are pushing back against algorithmic certainty, seeking moments of spontaneity in an increasingly optimized world. Meanwhile brands are embracing imperfection, championing emotional authenticity and celebrating complexity in an effort to reconnect with our shared humanity.
Trendene kan virke komplekse, men Victoria er helt rå på å vise gode og inspirerende eksempler og forklare deg hvordan du kan benytte trendene for din merkevare. Målet med foredraget er at du skal føle deg litt tryggere på hvilke tiltak du kan gjøre for å møte dine kunders behov og forventninger det kommende året.
Nytt av året 2025 er at alle deltakere selv får tilgang til hele trendrapporten OG trendplattformen i én måned.
Plattformtilgangen distribueres gjennom en eksklusiv lenke som lar deltakerne opprette sine personlige kontoer med full tilgang til 'Amplify - TrendWatching's Trend Intelligence Platform'. I tillegg til de to ukene får deltakerne også tilgang til de siste bransjeoppdateringene og den årlige trendrapporten som ellers er utilgjengelig gjennom vanlig prøve-medlemskap på plattformen.
Pris for trendforedraget inkl. tilgang til trendrapport og trendplattform:
Kun 199 ,- for TMF-medlemmer.
Ikke medlemmer 990,-
Merk: Foredraget vil være på engelsk. Varmt velkommen til vårt første arrangement i 2025! ✨

Olavshallen, Lille Sal
Olavshallen, Kjøpmannsgata, Trondheim, Norge

Trendwatching
Tuesday 21 January
08:15 – 10:00
Olavshallen, Lille Sal
Olavshallen, Kjøpmannsgata, Trondheim, Norge
About the event
Organizer: TRONDHEIM MARKEDSFORENING
Få med deg trendene du som markedsfører bør ha kunnskap om i året som kommer!
Tradisjonen tro skal vi kickstarte et nytt markedsføringsår med å gi deg de aller viktigste forbrukertrendene for det kommende året. TrendWatching har i en årrekke levert de ferskeste trendene til våre medlemmer. Victoria Loomes er leder for trender hos TrendWatching og har levert over 140 forbrukertrend-keynotes, webinarer, workshops og trendsafari i mer enn 30 byer over hele verden, både personlig og virtuelt.
Sammen skal vi dykke inn i forbrukerens vaner og forventninger og gi deg innsikten du trenger for å holde deg ett skritt foran i 2025!
Victoria har i år som tidligere år håndplukket trendene som er viktigst for vår bransje å ha innsikt i, og den 21. januar skal vi fokusere på følgende fire trender:
- Mirror Mirror: A new crop of AI tools help democratize futuring and help consumers see the future to build a better present.
In an increasingly unpredictable world, the ability to see into the future provides a comforting sense of control. Digital twins are reshaping decision-making across businesses, while AI-powered futuring tools offer glimpses into the future for consumers. Brands can help people visualize their futures and empower them to improve tomorrow through actionable steps today. - Sensescaping - Multi-sensory experiences offer new routes to personal enlightenment
The path to personal growth intersects with interest in personalized experiences. Looking beyond optimization, consumers will seek deeper truths about their internal world. It’s time to develop multi-sensory experiences that blend art, technology and insight and offer pathways to deeper understanding. - Worthwise - Economic pressures drive new value systems as brands and consumers redefine how worth is created and recognized.
Economic turbulence and a continued dissatisfaction with traditional work is driving interest in new worth-creation models. Forward-thinking brands are building frameworks that recognize these changes, representing a deeper transformation in how engagement translates into worth. - Post-Perfection Economy - In the AI age, two related shifts are emerging: consumers are prioritizing serendipity and spontaneity while brands are celebrating, not sanitizing human complexity.
As AI gets better at curating experiences, some people are pushing back against algorithmic certainty, seeking moments of spontaneity in an increasingly optimized world. Meanwhile brands are embracing imperfection, championing emotional authenticity and celebrating complexity in an effort to reconnect with our shared humanity.
Trendene kan virke komplekse, men Victoria er helt rå på å vise gode og inspirerende eksempler og forklare deg hvordan du kan benytte trendene for din merkevare. Målet med foredraget er at du skal føle deg litt tryggere på hvilke tiltak du kan gjøre for å møte dine kunders behov og forventninger det kommende året.
Nytt av året 2025 er at alle deltakere selv får tilgang til hele trendrapporten OG trendplattformen i én måned.
Plattformtilgangen distribueres gjennom en eksklusiv lenke som lar deltakerne opprette sine personlige kontoer med full tilgang til 'Amplify - TrendWatching's Trend Intelligence Platform'. I tillegg til de to ukene får deltakerne også tilgang til de siste bransjeoppdateringene og den årlige trendrapporten som ellers er utilgjengelig gjennom vanlig prøve-medlemskap på plattformen.
Pris for trendforedraget inkl. tilgang til trendrapport og trendplattform:
Kun 199 ,- for TMF-medlemmer.
Ikke medlemmer 990,-
Merk: Foredraget vil være på engelsk. Varmt velkommen til vårt første arrangement i 2025! ✨