Byråbattle Sørlandet 2024
Thursday 7 November 2024
08:30 – 11:45
Kristiansand kino
Nordisk Film Kino Kristiansand, Vestre Strandgate, Kristiansand, Norge
About the event
Organizer: Markedsføringsforeningen i Kristiansand
Vi gjentar suksessen!
Byråbattle 2023 var en braksuksess og endte med utsolgt og venteliste.
Dette er Byråbattle Sørlandet:
1 brief - flere byråer. Hvilket byrå er best på å løse casen og hvem overbeviser både jury og publikum?
7. november skal vi bevitne svaret fra byråene og deres løsning på caseoppgaven. Vi har gleden til å invitere deg til en morgen hvor byråene kjemper om å vinne årets Byråbattle 2024! Du som sitter i salen kan være med å påvirke.
De utvalgte representantene fra deltagende byrå får 10 minutter hver til å overbevise juryen om at deres strategi og løsning er den beste for casen. De som sitter i salen kan her få kreative tips til sin markedsføring! Her er det lov til å steal with pride på ideer. For de som sitter i salen og arbeider med markedsføring vil vi få nyttig læring fra byråene og kanskje konkrete tips innen alt fra segmentering, analyse, tone of voice og kreative uttak!
Byråene vil besvare en spesifikk brief, både byråer og deltagere vil få tilsendt briefen i forkant av arrangementet.
Vinnerne vil avgjøres av 40% publikumsstemmer og 60% av en kompetent fagjury. Hvilke byråer som skal i battle lanseres løpende.
Dette er hva byråene skal presentere:
- skissere en mediestrategi basert på brief
- Medieplan som viser kanaler og virkemidler som best når ut til målgruppen(e).
- Forklar hvordan kampanjen best kan optimaliseres
Det skal ikke gjøres research eller grundigere undersøkelser bortsett fra det som blir gitt ut på forhånd. Vi inkuderer ingen målinger av kampanjeeffekt i denne kampanjen. Det er ikke krav om å utarbeide materiell / skisser, så lenge man forklarer hvordan man vil bruke de forskjellige flatene. Konsept og innhold vil ikke være utarbeidet, men hold dette arbeidet til et minimum og ha størst fokus på mediekreativitet.

Kristiansand kino
Nordisk Film Kino Kristiansand, Vestre Strandgate, Kristiansand, Norge

Byråbattle Sørlandet 2024
Thursday 7 November 2024
08:30 – 11:45
Kristiansand kino
Nordisk Film Kino Kristiansand, Vestre Strandgate, Kristiansand, Norge
About the event
Organizer: Markedsføringsforeningen i Kristiansand
Vi gjentar suksessen!
Byråbattle 2023 var en braksuksess og endte med utsolgt og venteliste.
Dette er Byråbattle Sørlandet:
1 brief - flere byråer. Hvilket byrå er best på å løse casen og hvem overbeviser både jury og publikum?
7. november skal vi bevitne svaret fra byråene og deres løsning på caseoppgaven. Vi har gleden til å invitere deg til en morgen hvor byråene kjemper om å vinne årets Byråbattle 2024! Du som sitter i salen kan være med å påvirke.
De utvalgte representantene fra deltagende byrå får 10 minutter hver til å overbevise juryen om at deres strategi og løsning er den beste for casen. De som sitter i salen kan her få kreative tips til sin markedsføring! Her er det lov til å steal with pride på ideer. For de som sitter i salen og arbeider med markedsføring vil vi få nyttig læring fra byråene og kanskje konkrete tips innen alt fra segmentering, analyse, tone of voice og kreative uttak!
Byråene vil besvare en spesifikk brief, både byråer og deltagere vil få tilsendt briefen i forkant av arrangementet.
Vinnerne vil avgjøres av 40% publikumsstemmer og 60% av en kompetent fagjury. Hvilke byråer som skal i battle lanseres løpende.
Dette er hva byråene skal presentere:
- skissere en mediestrategi basert på brief
- Medieplan som viser kanaler og virkemidler som best når ut til målgruppen(e).
- Forklar hvordan kampanjen best kan optimaliseres
Det skal ikke gjøres research eller grundigere undersøkelser bortsett fra det som blir gitt ut på forhånd. Vi inkuderer ingen målinger av kampanjeeffekt i denne kampanjen. Det er ikke krav om å utarbeide materiell / skisser, så lenge man forklarer hvordan man vil bruke de forskjellige flatene. Konsept og innhold vil ikke være utarbeidet, men hold dette arbeidet til et minimum og ha størst fokus på mediekreativitet.