SoMe til frokost- Best practice
Thursday 22 August 2024
09:00 – 10:30
About the event
Organizer: TRONDHEIM MARKEDSFORENING
SoMe til frokost- Best practice.
Ingenting får oss til å scrolle som knallgodt innhold. Derfor vil vi by deg på nettopp dét til dagens viktigste måltid!
Den 22. august inviterer vi i Trondheim Markedsforening, i samarbeid med MFO, til digitalt frokostmøte hvor vi tar for oss sosiale medier med god hjelp av byrået Bloom som skal gi deg best practice, tips og triks og presentere spennende caser som du kan både lære og la deg inspirere av.
Aller først vil Janicke Holst Eckbo fra Bloom gi oss en status på hva som rører seg i sosiale kanaler akkurat nå, med fokus på trender, tall og tendenser. Deretter får du servert tre spennende case.
Case 1 - Gigaboks trender
Bli kjent med Gigaboks på TikTok! Vi deler våre erfaringer, fra strategi til virale videoer, og hvordan vi engasjerte en ung målgruppe med kreativt innhold. Få et innblikk i hvordan vi utnyttet TikTok-trender og brukte ansatte som merkevareambassadører. På scenen får du høre fra Leane Louise og Victoria Rognlien, SoMe-rådgivere fra Bloom.
Case 2 - Avinor rekrutterer
Må du bruke LinkedIn for å rekruttere tek-folk? Avinor ønsket å nå en målgruppe som er lei av å bli rekruttert, og valgte å bruke utradisjonelle virkemidler for å få oppmerksomhet og skape interesse. Lyktes de? Om de gjorde! Her får du et innblikk i hvordan Avinor jobbet med innsikt, konsept og kanalvalg. I tillegg får du 5 konkrete og inspirerende tips til hvordan du kan lykkes med rekruttering i SoMe. På scenen får du høre fra Mette Nordnes, Sr. Performance rådgiver i Bloom og Camilla Puntervold Kolderup, HR Business Partner i Avinor.
Case 3 - Best Practice på Tiktok
Det siste året har flere og flere norske annonsører fått opp øynene for TikTok og mulighetene for vekst ved å være på plattformen. Vi viser dere noen av suksesscasene og forteller hvorfor de har oppnådd så gode resultater! På scenen får du høre fra Stian Rogert Kristiansen - Agency Partnerships Manager i Tiktok.
Kort om byrået Bloom:
Forretning, merkevare og markedsføring omforent! Bloom tar integrert markedsføring til neste nivå. Vi kombinerer forretnings- og merkevareekspertise med innsiktsbasert kreativitet for å definere, bekrefte og utløse våre kunders konkurransefortrinn.

SoMe til frokost- Best practice
Thursday 22 August 2024
09:00 – 10:30
About the event
Organizer: TRONDHEIM MARKEDSFORENING
SoMe til frokost- Best practice.
Ingenting får oss til å scrolle som knallgodt innhold. Derfor vil vi by deg på nettopp dét til dagens viktigste måltid!
Den 22. august inviterer vi i Trondheim Markedsforening, i samarbeid med MFO, til digitalt frokostmøte hvor vi tar for oss sosiale medier med god hjelp av byrået Bloom som skal gi deg best practice, tips og triks og presentere spennende caser som du kan både lære og la deg inspirere av.
Aller først vil Janicke Holst Eckbo fra Bloom gi oss en status på hva som rører seg i sosiale kanaler akkurat nå, med fokus på trender, tall og tendenser. Deretter får du servert tre spennende case.
Case 1 - Gigaboks trender
Bli kjent med Gigaboks på TikTok! Vi deler våre erfaringer, fra strategi til virale videoer, og hvordan vi engasjerte en ung målgruppe med kreativt innhold. Få et innblikk i hvordan vi utnyttet TikTok-trender og brukte ansatte som merkevareambassadører. På scenen får du høre fra Leane Louise og Victoria Rognlien, SoMe-rådgivere fra Bloom.
Case 2 - Avinor rekrutterer
Må du bruke LinkedIn for å rekruttere tek-folk? Avinor ønsket å nå en målgruppe som er lei av å bli rekruttert, og valgte å bruke utradisjonelle virkemidler for å få oppmerksomhet og skape interesse. Lyktes de? Om de gjorde! Her får du et innblikk i hvordan Avinor jobbet med innsikt, konsept og kanalvalg. I tillegg får du 5 konkrete og inspirerende tips til hvordan du kan lykkes med rekruttering i SoMe. På scenen får du høre fra Mette Nordnes, Sr. Performance rådgiver i Bloom og Camilla Puntervold Kolderup, HR Business Partner i Avinor.
Case 3 - Best Practice på Tiktok
Det siste året har flere og flere norske annonsører fått opp øynene for TikTok og mulighetene for vekst ved å være på plattformen. Vi viser dere noen av suksesscasene og forteller hvorfor de har oppnådd så gode resultater! På scenen får du høre fra Stian Rogert Kristiansen - Agency Partnerships Manager i Tiktok.
Kort om byrået Bloom:
Forretning, merkevare og markedsføring omforent! Bloom tar integrert markedsføring til neste nivå. Vi kombinerer forretnings- og merkevareekspertise med innsiktsbasert kreativitet for å definere, bekrefte og utløse våre kunders konkurransefortrinn.