NO BULL§HIT - Bærekraftkommunikasjon
Thursday 29 August 2024
13:30 – 15:30
Bull & Co Advokatfirma AS
Universitetsgata 9, Oslo, Norge
About the event
Organizer: MFO og Bull & Co Advokatfirma AS
Om kurset:
EU’s ferske direktiv om grønnvasking skal hindre villedende markedsføring av miljø- og bærekrafts påstander, og kan gjøre at det større grad slås ned på dette. Reglene gjelder ikke i Norge ennå, men markedsføringsloven rammer allerede mye det EU forbyr.
Hvordan kan du sikre deg at reklamekampanjen ikke inneholder ulovlig grønnvasking? Vi får besøk av juridisk rådgiver Ingvild Olsen fra Forbrukertilsynet, som sammen med Cathrine og Lisa går gjennom de viktigste reglene, med eksempler på hva som er lov og ikke lov.
Hvem passer kurset for:
Kurset er for deg som jobber med kommunikasjon og markedsføring og som vil lære mer om hva som er lovlig markedsføring. Og hva som ikke er lov.
Etter kurset vil du:
Ha fått kunnskap om grensene for lovlig bruk av miljø- og bærekrafts påstander i markedsføring. Og hva du må ha plass for å underbygge påstandene.
Påmelding er bindende.

Bull & Co Advokatfirma AS
Universitetsgata 9, Oslo, Norge

NO BULL§HIT - Bærekraftkommunikasjon
Thursday 29 August 2024
13:30 – 15:30
Bull & Co Advokatfirma AS
Universitetsgata 9, Oslo, Norge
About the event
Organizer: MFO og Bull & Co Advokatfirma AS
Om kurset:
EU’s ferske direktiv om grønnvasking skal hindre villedende markedsføring av miljø- og bærekrafts påstander, og kan gjøre at det større grad slås ned på dette. Reglene gjelder ikke i Norge ennå, men markedsføringsloven rammer allerede mye det EU forbyr.
Hvordan kan du sikre deg at reklamekampanjen ikke inneholder ulovlig grønnvasking? Vi får besøk av juridisk rådgiver Ingvild Olsen fra Forbrukertilsynet, som sammen med Cathrine og Lisa går gjennom de viktigste reglene, med eksempler på hva som er lov og ikke lov.
Hvem passer kurset for:
Kurset er for deg som jobber med kommunikasjon og markedsføring og som vil lære mer om hva som er lovlig markedsføring. Og hva som ikke er lov.
Etter kurset vil du:
Ha fått kunnskap om grensene for lovlig bruk av miljø- og bærekrafts påstander i markedsføring. Og hva du må ha plass for å underbygge påstandene.
Påmelding er bindende.