Logo

Hvordan lykkes med markedsføring på sosiale medier?

Tirsdag 7. mai

09:00 – 13:00

TRY-huset

Øvre Slottsgate 11, Oslo, Norway

Om arrangementet

Arrangør: TRY PLUSS AS

Mulighetene på sosiale medier er mange, og med en god strategi kan kanalene bli en kostnadseffektiv akselerator for virksomheten deres. Parallelt med dette, så er måten vi bruker kanalene på i stadig endring – og oppmerksomhetsvinduet til brukerne blir mindre. Dette stiller høyere krav til innholdet vi tar ut på de ulike kanalene, og måten vi gjør det på. I dette kurset deler vi de siste trendene og ny innsikt, strategiske prinsipper knyttet til målretting, kanalvalg og optimalisering – og tips til kreative grep. I tillegg gir vi deg en introduksjon til hvordan du kan ta i bruk AI for å effektivere og maksimere effekten av investeringene deres.


Kursholdere:
Elke Vindenes, kreativ leder i TRY Opt
Sander Landmark, Head of Social Media i TRY Opt

 

Kursinnhold:  

  • Trender, innsikt og mål 
  • Målgrupper, modus og kanalvalg
  • Innholdstilpasning på sosiale medier  
  • Kreative grep og virkemidler 
  • Viktigheten av hypoteser og testing  
  • Tips til oppsett og optimalisering  
  • AI på sosiale medier 

 

Kursmål/Læringsmål  

Etter endt kurs vil du være godt kjent med den nyeste innsikten og de siste trendene knyttet til sosiale medier i Norge. Kurset vil også gjøre deg bedre rustet til å ta strategiske valg relatert til kanalvalg, målgruppedefinering og optimalisering. I tillegg vil vi gi deg et innblikk i hvordan kreative grep kan løfte ditt innhold, innholdstilpasning på tvers av kanaler – og praktisk bruk av AI knyttet til arbeid med sosiale medier. Målet? Gi deg og din virksomhet bedre forutsetninger for å lykkes med markedsføring på sosiale medier. 

 

Målgruppe:   

Digitale markedsførere, innholdsprodusenter - og alle andre som ønsker å lykkes med sosiale medier i sin virksomhet. 

 

Kursmaterialer:  

Laptop til notater. Det kreves ingen forberedelser for å delta på dette kurset, men det er en fordel om man har kjennskap til betalt annonsering på sosiale medier. Operativt og/eller strategisk. 

 

Lunsj er inkludert i prisen. 


Adresse:
Øvre Slottsgate 11, 0157 Oslo.
Kurslokalet ligger i fjerde etasje (merket TRY Pluss i heisen og på inngangsdøren i 4. etasje).

  

Kart som viser hvor arrangementet foregår

TRY-huset

Øvre Slottsgate 11, Oslo, Norway

Hvordan lykkes med markedsføring på sosiale medier?

Hvordan lykkes med markedsføring på sosiale medier?

Tirsdag 7. mai

09:00 – 13:00

TRY-huset

Øvre Slottsgate 11, Oslo, Norway

Om arrangementet

Arrangør: TRY PLUSS AS

Mulighetene på sosiale medier er mange, og med en god strategi kan kanalene bli en kostnadseffektiv akselerator for virksomheten deres. Parallelt med dette, så er måten vi bruker kanalene på i stadig endring – og oppmerksomhetsvinduet til brukerne blir mindre. Dette stiller høyere krav til innholdet vi tar ut på de ulike kanalene, og måten vi gjør det på. I dette kurset deler vi de siste trendene og ny innsikt, strategiske prinsipper knyttet til målretting, kanalvalg og optimalisering – og tips til kreative grep. I tillegg gir vi deg en introduksjon til hvordan du kan ta i bruk AI for å effektivere og maksimere effekten av investeringene deres.


Kursholdere:
Elke Vindenes, kreativ leder i TRY Opt
Sander Landmark, Head of Social Media i TRY Opt

 

Kursinnhold:  

  • Trender, innsikt og mål 
  • Målgrupper, modus og kanalvalg
  • Innholdstilpasning på sosiale medier  
  • Kreative grep og virkemidler 
  • Viktigheten av hypoteser og testing  
  • Tips til oppsett og optimalisering  
  • AI på sosiale medier 

 

Kursmål/Læringsmål  

Etter endt kurs vil du være godt kjent med den nyeste innsikten og de siste trendene knyttet til sosiale medier i Norge. Kurset vil også gjøre deg bedre rustet til å ta strategiske valg relatert til kanalvalg, målgruppedefinering og optimalisering. I tillegg vil vi gi deg et innblikk i hvordan kreative grep kan løfte ditt innhold, innholdstilpasning på tvers av kanaler – og praktisk bruk av AI knyttet til arbeid med sosiale medier. Målet? Gi deg og din virksomhet bedre forutsetninger for å lykkes med markedsføring på sosiale medier. 

 

Målgruppe:   

Digitale markedsførere, innholdsprodusenter - og alle andre som ønsker å lykkes med sosiale medier i sin virksomhet. 

 

Kursmaterialer:  

Laptop til notater. Det kreves ingen forberedelser for å delta på dette kurset, men det er en fordel om man har kjennskap til betalt annonsering på sosiale medier. Operativt og/eller strategisk. 

 

Lunsj er inkludert i prisen. 


Adresse:
Øvre Slottsgate 11, 0157 Oslo.
Kurslokalet ligger i fjerde etasje (merket TRY Pluss i heisen og på inngangsdøren i 4. etasje).