Omdømmedagen 2024: Hvordan bli elsket?
Wednesday 20 March 2024
09:00 – 12:00
Latter, Aker Brygge
Holmens gate 1, Oslo, Norge
About the event
Organizer: KOM24 og Apeland
Hvordan kan din virksomhet bli elsket av de som betyr mest for dere? På Omdømmedagen får du verdifulle råd av eksperter og selskapene med best omdømme i Norge!
Velkommen til et halvdagsseminar fullstappet med tips, på Latter, Aker Brygge, onsdag 20. mars 09.00–12.00.
Pris: 1.490,- (eks. mva)
Dato: 20. mars 2024
Adresse: Latter, Aker Brygge, Holmens gate 1
Tid: 09:00 - 12:00
Registrering fra 08:30. Programstart 09:00.
Er dere flere fra samme bedrift som ønsker å delta? Send en mail til event@partner24.no for kvantumsrabatt.
PROGRAM:
Velkommen!
Omdømmedagen bindes sammen av komiker Hans Morten Hansen, for mange også kjent som Gullestad i «Side om side» på NRK.
Jakten på kjærligheten: Slik skapes et godt omdømme
Hva er verdien av et godt omdømme, og hvordan bør kommunikasjonsavdelingen arbeide for å styrke det? Hvor mye betyr intern og ekstern kommunikasjon for suksess, og hvor går grensen mellom kommunikasjon og markedsføring?
- Ole Christian Apeland er en av Norges mest erfarne kommunikasjonsrådgivere, og ekspert på omdømmebygging. Ole Christian er også vert for podkasten Lederliv og spaltist i Dagens Næringsliv.
Omdømmebygging i media: Hva vil redaksjonene ha nå?
Medieomtale kan bety mye for omdømmet, men mange sliter med å få de gode historiene frem. Kunstig intelligens i redaksjonene og viktige endringer i medielandskapet stiller nye krav til alle som vil i media. Hvordan oppnår man redaksjonell synlighet i 2024?
- Erik Waatland er eier og styreleder i medieselskapet Tjuefire, som utgir KOM24 og Medier24. Han har medieerfaring fra flere aviser og NRK, og kommunikasjonserfaring fra Forsvaret.
Omdømmebygging i egne kanaler: Gjør færre ting – bedre!
Mange kommunikatører opplever et press fra organisasjonen om å pøse ut budskap i alle kanaler, og får en hverdag med mye stress og lite effekt. Hvordan kan man få organisasjonen med på å prioritere bedre?
- Anna Heumrønningen er leder for digitalgruppen i Apeland. Hun er ekspert på digital kommunikasjon og strategi, og har i sju år ledet utviklingsprogrammet Digitalt Forum.
Omdømmebygging i hvert ord: Slik gir du virksomheten en felles språkstil
Alle virksomhetens kontaktpunkter med omgivelsene påvirker omdømmet. Hvordan kan man finne en god, helhetlig stil og tone i alt fra nettsider og apper til sosiale medier og reklame, og hvordan kan man implementere stilen i hele organisasjonen?
- Ida Nicoline Glosimot jobber i Vipps, der hun med tittelen “skrivejente” bidrar til selskapets språklige stil. Hun har tidligere hatt samme rolle i Visma. Ida Nicoline er tekstforfatter fra Westerdals, klarspråkutdannet fra UiO, og elsket for sin språklige julekalender på LinkedIn.
Grønn omdømmebygging: Hva er lov, og hva er grønnvasking?
En god miljøprofil kan bidra til et godt omdømme. Men hva er det egentlig lov å si? Hva reagerer forbrukerne på, og hvordan bør man tenke for å unngå at miljøskryt ender med en ripe i lakken?
- Inger Lise Blyverket er direktør i Forbrukerrådet, som hjelper forbrukere og påvirker
næringslivet og myndighetene i en forbrukervennlig retning. Forbrukerrådet gjør blant
annet produkttester der bærekraftaspekter som kvalitet, holdbarhet, energiforbruk og
sunnhet blir vurdert.
Fra analyse til resultater: Hvordan kan kommunikasjonsavdelingen skape og vise verdi?
Hvordan bør kommunikasjonsavdelingene arbeide for å skape mest mulig effekt, og hvordan kan man vise ledelsen og resten av organisasjonen hvilken verdi man skaper?
- Kommunikasjonsdirektørene Astrid Bugge Mjærum fra Skatteetaten, Inger Sethov fra Reitan Retail og Thomas Midteide fra Telenor i samtale med Yngve Garen Svardal, redaktør i KOM24.
Omdømmebygging i særklasse: Lær av Trump!
Man kan mene mye om Donald Trump, men det er et udiskutabelt faktum at han har klart å bli elsket av millioner. Hva kan vi som jobber med kommunikasjon lære av Trump?
- Kjell Terje Ringdal har mastergrad i retorikk, og underviser ved Høyskolen Kristiania. Siden 2000 har han vært leder for de årlige Washingtonseminarene, som har samlet norske toppolitikere og journalister i USA.
Elsket og hatet: Resultatene fra Traction Norge 2024
Traction Norge er den store omdømmeundersøkelsen hvor omdømmet til Norges 50 mest engasjerende bedrifter, nominert av befolkningen, måles gjennom et helt år. Hvem er folkets favoritter nå?
- Miriam Gressli Edvardsen er kommunikasjonsrådgiver i Apelands analyse- og strategigruppe, og arbeider blant annet med Traction Norge, Traction Offentlig og skreddersydde omdømmeanalyser.
Lær av de beste!
Hva gjør selskapene med best omdømme i Norge for å bevare sin plass i nordmenns hjerter? Hva føler lederne av selskapene at de lykkes med, og hva vil de gjøre bedre?
- Ledere fra virksomhetene med svært godt omdømme i Traction Norge, i samtale med Ole Christian Apeland, adm.dir. i Apeland.
Kåring av selskapet med best omdømme i Traction Norge 2024!
I 2023 var det Finn.no. Hvilket selskap er folkets favoritt nå?
Latter, Aker Brygge
Holmens gate 1, Oslo, Norge
Omdømmedagen 2024: Hvordan bli elsket?
Wednesday 20 March 2024
09:00 – 12:00
Latter, Aker Brygge
Holmens gate 1, Oslo, Norge
About the event
Organizer: KOM24 og Apeland
Hvordan kan din virksomhet bli elsket av de som betyr mest for dere? På Omdømmedagen får du verdifulle råd av eksperter og selskapene med best omdømme i Norge!
Velkommen til et halvdagsseminar fullstappet med tips, på Latter, Aker Brygge, onsdag 20. mars 09.00–12.00.
Pris: 1.490,- (eks. mva)
Dato: 20. mars 2024
Adresse: Latter, Aker Brygge, Holmens gate 1
Tid: 09:00 - 12:00
Registrering fra 08:30. Programstart 09:00.
Er dere flere fra samme bedrift som ønsker å delta? Send en mail til event@partner24.no for kvantumsrabatt.
PROGRAM:
Velkommen!
Omdømmedagen bindes sammen av komiker Hans Morten Hansen, for mange også kjent som Gullestad i «Side om side» på NRK.
Jakten på kjærligheten: Slik skapes et godt omdømme
Hva er verdien av et godt omdømme, og hvordan bør kommunikasjonsavdelingen arbeide for å styrke det? Hvor mye betyr intern og ekstern kommunikasjon for suksess, og hvor går grensen mellom kommunikasjon og markedsføring?
- Ole Christian Apeland er en av Norges mest erfarne kommunikasjonsrådgivere, og ekspert på omdømmebygging. Ole Christian er også vert for podkasten Lederliv og spaltist i Dagens Næringsliv.
Omdømmebygging i media: Hva vil redaksjonene ha nå?
Medieomtale kan bety mye for omdømmet, men mange sliter med å få de gode historiene frem. Kunstig intelligens i redaksjonene og viktige endringer i medielandskapet stiller nye krav til alle som vil i media. Hvordan oppnår man redaksjonell synlighet i 2024?
- Erik Waatland er eier og styreleder i medieselskapet Tjuefire, som utgir KOM24 og Medier24. Han har medieerfaring fra flere aviser og NRK, og kommunikasjonserfaring fra Forsvaret.
Omdømmebygging i egne kanaler: Gjør færre ting – bedre!
Mange kommunikatører opplever et press fra organisasjonen om å pøse ut budskap i alle kanaler, og får en hverdag med mye stress og lite effekt. Hvordan kan man få organisasjonen med på å prioritere bedre?
- Anna Heumrønningen er leder for digitalgruppen i Apeland. Hun er ekspert på digital kommunikasjon og strategi, og har i sju år ledet utviklingsprogrammet Digitalt Forum.
Omdømmebygging i hvert ord: Slik gir du virksomheten en felles språkstil
Alle virksomhetens kontaktpunkter med omgivelsene påvirker omdømmet. Hvordan kan man finne en god, helhetlig stil og tone i alt fra nettsider og apper til sosiale medier og reklame, og hvordan kan man implementere stilen i hele organisasjonen?
- Ida Nicoline Glosimot jobber i Vipps, der hun med tittelen “skrivejente” bidrar til selskapets språklige stil. Hun har tidligere hatt samme rolle i Visma. Ida Nicoline er tekstforfatter fra Westerdals, klarspråkutdannet fra UiO, og elsket for sin språklige julekalender på LinkedIn.
Grønn omdømmebygging: Hva er lov, og hva er grønnvasking?
En god miljøprofil kan bidra til et godt omdømme. Men hva er det egentlig lov å si? Hva reagerer forbrukerne på, og hvordan bør man tenke for å unngå at miljøskryt ender med en ripe i lakken?
- Inger Lise Blyverket er direktør i Forbrukerrådet, som hjelper forbrukere og påvirker
næringslivet og myndighetene i en forbrukervennlig retning. Forbrukerrådet gjør blant
annet produkttester der bærekraftaspekter som kvalitet, holdbarhet, energiforbruk og
sunnhet blir vurdert.
Fra analyse til resultater: Hvordan kan kommunikasjonsavdelingen skape og vise verdi?
Hvordan bør kommunikasjonsavdelingene arbeide for å skape mest mulig effekt, og hvordan kan man vise ledelsen og resten av organisasjonen hvilken verdi man skaper?
- Kommunikasjonsdirektørene Astrid Bugge Mjærum fra Skatteetaten, Inger Sethov fra Reitan Retail og Thomas Midteide fra Telenor i samtale med Yngve Garen Svardal, redaktør i KOM24.
Omdømmebygging i særklasse: Lær av Trump!
Man kan mene mye om Donald Trump, men det er et udiskutabelt faktum at han har klart å bli elsket av millioner. Hva kan vi som jobber med kommunikasjon lære av Trump?
- Kjell Terje Ringdal har mastergrad i retorikk, og underviser ved Høyskolen Kristiania. Siden 2000 har han vært leder for de årlige Washingtonseminarene, som har samlet norske toppolitikere og journalister i USA.
Elsket og hatet: Resultatene fra Traction Norge 2024
Traction Norge er den store omdømmeundersøkelsen hvor omdømmet til Norges 50 mest engasjerende bedrifter, nominert av befolkningen, måles gjennom et helt år. Hvem er folkets favoritter nå?
- Miriam Gressli Edvardsen er kommunikasjonsrådgiver i Apelands analyse- og strategigruppe, og arbeider blant annet med Traction Norge, Traction Offentlig og skreddersydde omdømmeanalyser.
Lær av de beste!
Hva gjør selskapene med best omdømme i Norge for å bevare sin plass i nordmenns hjerter? Hva føler lederne av selskapene at de lykkes med, og hva vil de gjøre bedre?
- Ledere fra virksomhetene med svært godt omdømme i Traction Norge, i samtale med Ole Christian Apeland, adm.dir. i Apeland.
Kåring av selskapet med best omdømme i Traction Norge 2024!
I 2023 var det Finn.no. Hvilket selskap er folkets favoritt nå?