Logo

Employer branding i offentlig sektor

Wednesday 12 June

09:00 – 14:30

Vika kino, Ruseløkkveien, Oslo, Norge

About the event

Organizer: KOM24

Hvordan kan offentlig sektor tiltrekke og beholde de beste folka? 

 

Vi gleder oss til en dag med faglig læring og inspirasjon for deg som jobber med HR, ledelse, rekruttering, kommunikasjon og/eller employer branding i eller mot offentlig sektor. 

 

Program:


08.30-09: Registrering med enkel servering


09-10.00:

  • Silk bygger du attraktivitet som arbeidsgiver. v/Ole I. Iversen, førsteamanuensis på BI med doktorgrad i ledelse. Kampen om de beste hodene strammer seg til. Stadig flere arbeidsgivere jobber aktivt med å styrke sin attraktivitet. Omdømmebygging eller merkevarebygging som arbeidsgiver ligger i grenselandet mellom HR, kommunikasjon og markedsføring. I denne presentasjonen får du HR-faglige tips til hvordan øke synligheten til din virksomhet. 
  • ...og plutselig var vi en TikTok-hit! Fredrik Sjøli (Seniorrådgiver i Kriminalomsorgsdirektoratet) deler om sitt arbeid med TikTok og andre SoMe-kanaler som verktøy for employer branding. 
  • Employer branding i et omdømmeperspektiv – hvorfor har det blitt virksomhetskritisk? v/ Maiken Sørensen (rådgiver i TRY Råd) 
  • Employer branding i Entur – frå 0 til 100 på 3 år v/ Øystein Bagle-Tennebø (Senior HR-rådgjevar/rekrutteringsansvarleg). Korleis har vi i Entur gått frå 0 søkarar på utviklarstillingar til over 100? Utan å bruke dei aller største summane på hjelp, men heller bruke efffektive, mindre tiltak. Kvalitet og kvantitet hand i hanske.


10.20-10.40: PAUSE


10.40-11.40:

  • 3200 ambassadører for NRK som arbeidsplass: Betydningen av å jobbe internt for å skape god employer branding v/ Birgitte Refvem (Leder internkommunikasjon, arbeidsplassprofilering og bærekraft)
  • Employer Branding som markedsføring. I Schibsted Media tenker man på Employer Branding som en form for markedsføring. Synne Sollie (Content and Communication Specialist, Schibsted Media) skal snakke om hvordan dette ser ut for selskapets talenter. I sommer skjer det også en historisk endring for selskapet: Schibsted splittes i to. Hvordan ser employer branding ut i en stor reorganisering som dette?
  • Kom for jobben, bli for livet: Hvordan bruke regionen som innsalg for å tiltrekke arbeidskraft? v/Marthe Reienes, Merkevare- og kommunikasjonsrådgiver i Stavanger kommunes næringsavdeling (forvalter av merkevaren Stavanger Business Region). 


11.40-12.30: LUNSJ


12.30-13.30:

  • Hvordan endrer kunstig intelligens employer branding og rekruttering – i dag og i morgen? v/ Sverre Haugen (Head of Product and Innovation, MeyerHaugen)
  • Ansettelser og employer branding: Unngå tabbene som gir din organisasjon dårlig rykte v/førsteamanuensis Frode H. Haaland (Høgskolen i Østfold). Dårlig søkerbehandling vekker sterke følelser og spres raskt på sosiale medier. Søkere forteller om uendelige caseoppgaver (som arbeidsgiver attpåtil stjeler), diskriminering, og en respektløs jakt på svakheter, feil og mangler. Arbeidsgivers ønske og behov for å velge "den beste", står i kontrast til søkernes ønske om rettferdig-, respektfull behandling, og å kunne vise seg fra sin beste side.
  • Employer branding i hvert eneste steg av ansattreisen - hvordan gjøre det i praksis? v/Hulda Haugen og Kari Bech-Moen. Hulda er en erfaren leder innen organisasjonsutvikling og HR med over 20 års erfaring fra blant annet Schibsted og Oslo kommune. Kari har jobbet i Telenor, vært tech-gründer og konserndirektør i DNB. De er i dag ettertraktede konsulenter og foredragsholdere som er opptatt av praktisk relevans og enkelhet i formidling av fagkunnskap.


13.30-13.45: PAUSE


13.45-14.45:

  • Employer branding handler om det langsiktige. Om utarbeidelsen og implementering av medarbeiderløftet i Bærum kommune. For fem år siden utviklet Bærum kommune sitt medarbeiderløfte (EVP), med god bistand fra Whydentify. Å tenke langsiktig har vært avgjørende, for det tar tid å iverksette et EVP på tvers av et stort antall yrkesgrupper og 550 rekrutterende ledere. Du får konkrete tips til hvordan komme i gang med employer branding og hva du bør tenke på for å lykkes. Hans Petter Stub (Partner/Leder for employer branding i Whydentify) skal sammen med Merete Blumensaadt, HR- rådgiver i Bærum kommune, fortelle om deres samarbeid. Merete var involvert i arbeidet med at kommunen fikk på plass sitt "Medarbeiderløfte" (EVP) i 2019 og vært pådriver for implementeringen av dette. 
  • SoMe-rekruttering og employer branding: Slik finner du de rette folka! v/Espen Skogen, rådgiver Elg. Hvordan nå ut til potensielle ansatte som ikke aktivt er ute og søker etter ny jobb? Gjennom konkrete eksempler på kreativitet og «kanal-smartness» viser Elg hvordan du får målgruppens oppmerksomhet, og når ut til de rette folka. For å lykkes med employer branding i sosiale medier må du kjenne både kanalenes og målgruppenes premisser.


 

Dato: 12. juni 2024 

Tid : 09 - ca 14.45 

Sted: Vika kino

Pris (ikke inkl. mva.)

Ordinærbillett: 2490,- 

 

Kvantumsrabatt - ta kontakt på event@partner24.no :

3-5 personer. 20 %

5-10 personer: 30 %

10 personer+: 50 %

 

Ønsker din bedrift å være sponsor? Ta kontakt med event-avdelingen vår på event@partner24.no for mer informasjon. 

 

Håper vi ses!

 

Map displaying event location

Vika kino, Ruseløkkveien, Oslo, Norge

Employer branding i offentlig sektor

Employer branding i offentlig sektor

Wednesday 12 June

09:00 – 14:30

Vika kino, Ruseløkkveien, Oslo, Norge

About the event

Organizer: KOM24

Hvordan kan offentlig sektor tiltrekke og beholde de beste folka? 

 

Vi gleder oss til en dag med faglig læring og inspirasjon for deg som jobber med HR, ledelse, rekruttering, kommunikasjon og/eller employer branding i eller mot offentlig sektor. 

 

Program:


08.30-09: Registrering med enkel servering


09-10.00:

  • Silk bygger du attraktivitet som arbeidsgiver. v/Ole I. Iversen, førsteamanuensis på BI med doktorgrad i ledelse. Kampen om de beste hodene strammer seg til. Stadig flere arbeidsgivere jobber aktivt med å styrke sin attraktivitet. Omdømmebygging eller merkevarebygging som arbeidsgiver ligger i grenselandet mellom HR, kommunikasjon og markedsføring. I denne presentasjonen får du HR-faglige tips til hvordan øke synligheten til din virksomhet. 
  • ...og plutselig var vi en TikTok-hit! Fredrik Sjøli (Seniorrådgiver i Kriminalomsorgsdirektoratet) deler om sitt arbeid med TikTok og andre SoMe-kanaler som verktøy for employer branding. 
  • Employer branding i et omdømmeperspektiv – hvorfor har det blitt virksomhetskritisk? v/ Maiken Sørensen (rådgiver i TRY Råd) 
  • Employer branding i Entur – frå 0 til 100 på 3 år v/ Øystein Bagle-Tennebø (Senior HR-rådgjevar/rekrutteringsansvarleg). Korleis har vi i Entur gått frå 0 søkarar på utviklarstillingar til over 100? Utan å bruke dei aller største summane på hjelp, men heller bruke efffektive, mindre tiltak. Kvalitet og kvantitet hand i hanske.


10.20-10.40: PAUSE


10.40-11.40:

  • 3200 ambassadører for NRK som arbeidsplass: Betydningen av å jobbe internt for å skape god employer branding v/ Birgitte Refvem (Leder internkommunikasjon, arbeidsplassprofilering og bærekraft)
  • Employer Branding som markedsføring. I Schibsted Media tenker man på Employer Branding som en form for markedsføring. Synne Sollie (Content and Communication Specialist, Schibsted Media) skal snakke om hvordan dette ser ut for selskapets talenter. I sommer skjer det også en historisk endring for selskapet: Schibsted splittes i to. Hvordan ser employer branding ut i en stor reorganisering som dette?
  • Kom for jobben, bli for livet: Hvordan bruke regionen som innsalg for å tiltrekke arbeidskraft? v/Marthe Reienes, Merkevare- og kommunikasjonsrådgiver i Stavanger kommunes næringsavdeling (forvalter av merkevaren Stavanger Business Region). 


11.40-12.30: LUNSJ


12.30-13.30:

  • Hvordan endrer kunstig intelligens employer branding og rekruttering – i dag og i morgen? v/ Sverre Haugen (Head of Product and Innovation, MeyerHaugen)
  • Ansettelser og employer branding: Unngå tabbene som gir din organisasjon dårlig rykte v/førsteamanuensis Frode H. Haaland (Høgskolen i Østfold). Dårlig søkerbehandling vekker sterke følelser og spres raskt på sosiale medier. Søkere forteller om uendelige caseoppgaver (som arbeidsgiver attpåtil stjeler), diskriminering, og en respektløs jakt på svakheter, feil og mangler. Arbeidsgivers ønske og behov for å velge "den beste", står i kontrast til søkernes ønske om rettferdig-, respektfull behandling, og å kunne vise seg fra sin beste side.
  • Employer branding i hvert eneste steg av ansattreisen - hvordan gjøre det i praksis? v/Hulda Haugen og Kari Bech-Moen. Hulda er en erfaren leder innen organisasjonsutvikling og HR med over 20 års erfaring fra blant annet Schibsted og Oslo kommune. Kari har jobbet i Telenor, vært tech-gründer og konserndirektør i DNB. De er i dag ettertraktede konsulenter og foredragsholdere som er opptatt av praktisk relevans og enkelhet i formidling av fagkunnskap.


13.30-13.45: PAUSE


13.45-14.45:

  • Employer branding handler om det langsiktige. Om utarbeidelsen og implementering av medarbeiderløftet i Bærum kommune. For fem år siden utviklet Bærum kommune sitt medarbeiderløfte (EVP), med god bistand fra Whydentify. Å tenke langsiktig har vært avgjørende, for det tar tid å iverksette et EVP på tvers av et stort antall yrkesgrupper og 550 rekrutterende ledere. Du får konkrete tips til hvordan komme i gang med employer branding og hva du bør tenke på for å lykkes. Hans Petter Stub (Partner/Leder for employer branding i Whydentify) skal sammen med Merete Blumensaadt, HR- rådgiver i Bærum kommune, fortelle om deres samarbeid. Merete var involvert i arbeidet med at kommunen fikk på plass sitt "Medarbeiderløfte" (EVP) i 2019 og vært pådriver for implementeringen av dette. 
  • SoMe-rekruttering og employer branding: Slik finner du de rette folka! v/Espen Skogen, rådgiver Elg. Hvordan nå ut til potensielle ansatte som ikke aktivt er ute og søker etter ny jobb? Gjennom konkrete eksempler på kreativitet og «kanal-smartness» viser Elg hvordan du får målgruppens oppmerksomhet, og når ut til de rette folka. For å lykkes med employer branding i sosiale medier må du kjenne både kanalenes og målgruppenes premisser.


 

Dato: 12. juni 2024 

Tid : 09 - ca 14.45 

Sted: Vika kino

Pris (ikke inkl. mva.)

Ordinærbillett: 2490,- 

 

Kvantumsrabatt - ta kontakt på event@partner24.no :

3-5 personer. 20 %

5-10 personer: 30 %

10 personer+: 50 %

 

Ønsker din bedrift å være sponsor? Ta kontakt med event-avdelingen vår på event@partner24.no for mer informasjon. 

 

Håper vi ses!