Print og papiraviskonferansen 2024
Thursday 5 September
09:00 – 15:00
Vika kino
Ruseløkkveien 14, Oslo, Norge
About the event
Organizer: Medier24
Velkommen til Print- og papiraviskonferansen 2024!
Det er med stor glede å kunne gjenta fjorårets suksess og ønske velkommen til årets konferanse for deg som jobber med redaksjonelle produkter på papir.
For alle som driver med papirprodukter er distribusjon til husstander helt avgjørende, og for at distribusjon skal fungere må den dekke hele landet, ha en akseptabel pris og en frekvens som gir en viss fleksibilitet for kundene. Hva skjer da når aviser går ned på frekvens? Hvilke konsekvenser får dette nå, og i tiden fremover? Vil staten fortsette å finansiere ulønnsomme avisruter gjennom tidsavgrensede avtaler og distribusjon på anbud?
Vi vil i løpet av dagen gå nærmere inn på disse utfordringene knyttet til distribusjon, samtidig som vi også skal se nærmere på fordelene ved papir.
Dagen vil deles i to hvor programmets første del vil fokusere på distribusjon. Her vil vi blant annet høre fra CEO i Schibsted Delivery, Hans Kristian Hallén-Hasaas, som vll snakke om dagens situasjon og konsekvenser dersom frekvensen på papiravisen går ytterligere ned. Deretter vil det legges opp til en paneldebatt med noen av landets fremste medieledere, deriblant konsernsjefene Per Magne Tveiten (Mentor Medier) og Øyulf Hjertenes (Schibsted) med disse utfordringene som bakteppe.
Etter en formiddag med fokus på distribusjon skal vi etter lunsj se nærmere på hvilke fordeler papir gir. Vi vil se nærmere på hvordan man bør tenke nytt rundt papir for å kunne utnytte formatet best mulig. Her vil vi blant annet høre fra Audun Solberg (Redaktør avis og forlag, Aftenposten) som vil snakke om hvor papiravisen er om fem år. Her vil han gå nærmere inn på hvordan man endrer papirproduktet i takt med den digitale utviklingen.
Program:
08:30 - 09:00: Registrering og velkomstkaffe
09:00 - 12:00: Distribusjon
Program:
09:00: Velkommen ved konferansier Erik Waatland.
09:05 Mari Velsand, direktør i Medietilsynet: Økonomisk utvikling i norske aviser: Lønnsomhet, inntektsstrømmer og distribusjonskostnader i en digital tidsalder
09:25 Erik Waatland i samtale med Per Iversen CEO Helthjem Mediapost og Aktiv Norgesdistribusjon AS. Hvordan sikrer man en landsomfattende distribusjonsløsning også om 5-10 år?
10:00-10:20: Pause
10:20-10:45 CEO i Schibsted Delivery, Hans Kristian Hallén-Hasaas: Dagens situasjon og konsekvenser dersom frekvensen på papiravisen går ytterligere ned.
10:45-11:15/11:30: Paneldebatt: Landets fremste medieledere diskuterer utfordringene knyttet til avisdistribusjon. Her hører vi fra blant annet konsernsjefene Per Magne Tveiten (Mentor Media), John Kvadsheim (Amedia) og Øyulf Hjertenes (Schibsted).
11:30 Ansvarlig redaktør i Se og Hør Ulf André Andersen derler sine erfaringer om arbeid med abonnementsstrategi i samtale med Erik Waatland.
12:00 - 12:45: Lunsjpause
12:45 - 15:00: Fordeler ved papir
Program:
12:45 Ole Petter Hjelle, foredragsholder og hjerneforsker. Vil snakke om hvordan hjernen lærer best; analogt vs. digitalt.
13:10 Thea Sandberg, daglig leder og medeier i restauranten Alex Sushi vil fortelle hvordan luksusrestaurant traff blink med printannonsering: hør hvordan Alex Sushi brukte Dagens Næringslivs´ fredagsutgave til å markedsføre pop-up restaurant i Sveits.
Pause 13:35/13:40 - 13:50
13:50 Ingvar Sandvik (Marketing & Associated Director i Kantar Media): Print lever fortsatt! Til tross for stort digitalt fokus så henger papirbaserte medier fortsatt med! Tillit, troverdighet og bruksmodus er stikkord som peker seg ut som forklaringer til hvorfor vi fortsatt kan lese aviser, magasiner og bøker på papir. Samtidig gir ikke de digitale forretningsmodellene det samme bidraget til mediehusenes virksomhet som de papirbaserte. Vi tar en kort dukkert ned i ulike fasetter av papirets hemmeligheter.
14:15 Audun Solberg (Redaktør avis og forlag, Aftenposten): Hvor er papiravisen om fem år? Hvordan endrer man papirproduktet i takt med den digitale utviklingen.
14:35 Mari Midtstigen (Redaktør i Aftenposten Junior): Derfor satser Aftenposten Junior fortsatt på premium-printprodukter
15:00 Takk for i dag!
Vi lover en dag full av inspirasjon, faglig påfyll og spennende diskusjoner. Vi håper å se deg på Vika kino den 5. september.
Kvantumsrabatt - ta kontakt på event@partner24.no :
3-5 personer. 20 %
5-10 personer: 30 %
10 personer+: 50 %
(Gjelder kun på standardbillett)
Vika kino
Ruseløkkveien 14, Oslo, Norge
Print og papiraviskonferansen 2024
Thursday 5 September
09:00 – 15:00
Vika kino
Ruseløkkveien 14, Oslo, Norge
About the event
Organizer: Medier24
Velkommen til Print- og papiraviskonferansen 2024!
Det er med stor glede å kunne gjenta fjorårets suksess og ønske velkommen til årets konferanse for deg som jobber med redaksjonelle produkter på papir.
For alle som driver med papirprodukter er distribusjon til husstander helt avgjørende, og for at distribusjon skal fungere må den dekke hele landet, ha en akseptabel pris og en frekvens som gir en viss fleksibilitet for kundene. Hva skjer da når aviser går ned på frekvens? Hvilke konsekvenser får dette nå, og i tiden fremover? Vil staten fortsette å finansiere ulønnsomme avisruter gjennom tidsavgrensede avtaler og distribusjon på anbud?
Vi vil i løpet av dagen gå nærmere inn på disse utfordringene knyttet til distribusjon, samtidig som vi også skal se nærmere på fordelene ved papir.
Dagen vil deles i to hvor programmets første del vil fokusere på distribusjon. Her vil vi blant annet høre fra CEO i Schibsted Delivery, Hans Kristian Hallén-Hasaas, som vll snakke om dagens situasjon og konsekvenser dersom frekvensen på papiravisen går ytterligere ned. Deretter vil det legges opp til en paneldebatt med noen av landets fremste medieledere, deriblant konsernsjefene Per Magne Tveiten (Mentor Medier) og Øyulf Hjertenes (Schibsted) med disse utfordringene som bakteppe.
Etter en formiddag med fokus på distribusjon skal vi etter lunsj se nærmere på hvilke fordeler papir gir. Vi vil se nærmere på hvordan man bør tenke nytt rundt papir for å kunne utnytte formatet best mulig. Her vil vi blant annet høre fra Audun Solberg (Redaktør avis og forlag, Aftenposten) som vil snakke om hvor papiravisen er om fem år. Her vil han gå nærmere inn på hvordan man endrer papirproduktet i takt med den digitale utviklingen.
Program:
08:30 - 09:00: Registrering og velkomstkaffe
09:00 - 12:00: Distribusjon
Program:
09:00: Velkommen ved konferansier Erik Waatland.
09:05 Mari Velsand, direktør i Medietilsynet: Økonomisk utvikling i norske aviser: Lønnsomhet, inntektsstrømmer og distribusjonskostnader i en digital tidsalder
09:25 Erik Waatland i samtale med Per Iversen CEO Helthjem Mediapost og Aktiv Norgesdistribusjon AS. Hvordan sikrer man en landsomfattende distribusjonsløsning også om 5-10 år?
10:00-10:20: Pause
10:20-10:45 CEO i Schibsted Delivery, Hans Kristian Hallén-Hasaas: Dagens situasjon og konsekvenser dersom frekvensen på papiravisen går ytterligere ned.
10:45-11:15/11:30: Paneldebatt: Landets fremste medieledere diskuterer utfordringene knyttet til avisdistribusjon. Her hører vi fra blant annet konsernsjefene Per Magne Tveiten (Mentor Media), John Kvadsheim (Amedia) og Øyulf Hjertenes (Schibsted).
11:30 Ansvarlig redaktør i Se og Hør Ulf André Andersen derler sine erfaringer om arbeid med abonnementsstrategi i samtale med Erik Waatland.
12:00 - 12:45: Lunsjpause
12:45 - 15:00: Fordeler ved papir
Program:
12:45 Ole Petter Hjelle, foredragsholder og hjerneforsker. Vil snakke om hvordan hjernen lærer best; analogt vs. digitalt.
13:10 Thea Sandberg, daglig leder og medeier i restauranten Alex Sushi vil fortelle hvordan luksusrestaurant traff blink med printannonsering: hør hvordan Alex Sushi brukte Dagens Næringslivs´ fredagsutgave til å markedsføre pop-up restaurant i Sveits.
Pause 13:35/13:40 - 13:50
13:50 Ingvar Sandvik (Marketing & Associated Director i Kantar Media): Print lever fortsatt! Til tross for stort digitalt fokus så henger papirbaserte medier fortsatt med! Tillit, troverdighet og bruksmodus er stikkord som peker seg ut som forklaringer til hvorfor vi fortsatt kan lese aviser, magasiner og bøker på papir. Samtidig gir ikke de digitale forretningsmodellene det samme bidraget til mediehusenes virksomhet som de papirbaserte. Vi tar en kort dukkert ned i ulike fasetter av papirets hemmeligheter.
14:15 Audun Solberg (Redaktør avis og forlag, Aftenposten): Hvor er papiravisen om fem år? Hvordan endrer man papirproduktet i takt med den digitale utviklingen.
14:35 Mari Midtstigen (Redaktør i Aftenposten Junior): Derfor satser Aftenposten Junior fortsatt på premium-printprodukter
15:00 Takk for i dag!
Vi lover en dag full av inspirasjon, faglig påfyll og spennende diskusjoner. Vi håper å se deg på Vika kino den 5. september.
Kvantumsrabatt - ta kontakt på event@partner24.no :
3-5 personer. 20 %
5-10 personer: 30 %
10 personer+: 50 %
(Gjelder kun på standardbillett)