Logo

Slik treffer du unge målgrupper med godt innhold

Tuesday 5 December 2023

09:00 – 12:00

Vika kino

Ruseløkkveien 14, Oslo, Norge

About the event

Organizer: KOM24

Få et eksklusivt innblikk hos de som lykkes med å treffe generasjon Z med godt innhold

 

Mange opplever store utfordringer knyttet til å utvikle innhold som skal treffe en ung målgruppe. Det som skapte engasjement og overrasket denne målgruppen for noen år siden, fungerer nødvendigvis ikke i dag. Det finnes ingen fasit på hvordan man bør jobbe mot generasjon Z, men det finnes aktører som har truffet blink. Vi har samlet noen av dem på Vika kino den 5. desember hvor de skal dele av sine erfaringer på halvdagsseminaret "slik treffer du unge målgrupper med godt innhold". 

På vegne av KOM24 og vår sponsor Bauer Media ønsker vi velkommen til en formiddag full inspirasjon og kunnskap. Publikum vil få høre hvordan ulike fagmiljøer jobber for å treffe unge med sitt innhold, men med ulike mål. For å sikre stor grad av variasjon har vi fått med oss aktører som representerer ulike områder, vi hører fra byråene, redaksjonelle miljøer, foreninger og stiftelser.

Ved å melde deg på dette seminaret vil du få kunnskap om hvilke medievaner unge har, hvilket innhold som fungerer og som ikke fungerer på ulike sosiale medier, samt få høre om konkrete innholdsstrategier, kanalvalg og trendwatching. 

Program

08:30-09:00: Registrering og frokostservering

09:00: Velkommen og praktisk informasjon

09:05: Innsikt i unges medievaner presentert av Kantar Media

09:25: SoMe-byrået ELG forteller om kanalvalg og trendwatching ved Jonas Fagerberg (Performance-rådgiver) og Øistein Bergesen (kreatør).

09:55: Hvordan TV 2 jobber med å treffe unge med redaksjonelt innhold ved Pernille Gunnes (SoMe-ansvarslig TV 2 Nyhetene/ TV2.no) og SoMe-reporter Morten Westgaard. 

10:20-10:35: Pause

10:35-10:55: Hva skal til for at unge bruker stemmeretten? Jungeltelegraf1 presenterer sitt prosjekt "Førstegangsvelgerne" som ble laget for å vise unge at valg kan være gøy, og for å minne dem på å bruke stemmeretten. Prosjektet ble en stor suksess og programledere for podkasten, Ari Bajgora og Nora Geiran Dingstad, vil fortelle om hvordan det har blitt jobbet med dette prosjektet. 

10:55-11:15: Hvordan skape innhold som bidrar til medlemsvekst? Den Norske Turistforening (DNT) vil dele av sine erfaringer med å skape innhold som skal treffe unge i alderen 13-25 år. Herfra stiller Benedicte Ødegaard (Markeds- og SoMe-ansvarlig) og Stian Opsahl (lærling og innholdsprodusent). 

11:15-11:35: Henriette Seljom, Kreativ rådgiver i Bauer Media Group, vil snakke om utfordringen i å holde på oppmerksomheten til unge. Hun vil snakke ut i fra et annonsørperspektiv og dele egne erfaringer rundt hvordan man skaper engasjement i målgruppen, gjennom å være tilstede der de unge faktisk er.

11:35-11:55: Panelsamtale

11:55-12:00: Oppsummering og takk for i dag

 

Meld deg på allerede i dag for å sikre deg billett til early bird-pris 1499,- // ordinær pris 1990,-

 

 

Map displaying event location

Vika kino

Ruseløkkveien 14, Oslo, Norge

Slik treffer du unge målgrupper med godt innhold

Slik treffer du unge målgrupper med godt innhold

Tuesday 5 December 2023

09:00 – 12:00

Vika kino

Ruseløkkveien 14, Oslo, Norge

About the event

Organizer: KOM24

Få et eksklusivt innblikk hos de som lykkes med å treffe generasjon Z med godt innhold

 

Mange opplever store utfordringer knyttet til å utvikle innhold som skal treffe en ung målgruppe. Det som skapte engasjement og overrasket denne målgruppen for noen år siden, fungerer nødvendigvis ikke i dag. Det finnes ingen fasit på hvordan man bør jobbe mot generasjon Z, men det finnes aktører som har truffet blink. Vi har samlet noen av dem på Vika kino den 5. desember hvor de skal dele av sine erfaringer på halvdagsseminaret "slik treffer du unge målgrupper med godt innhold". 

På vegne av KOM24 og vår sponsor Bauer Media ønsker vi velkommen til en formiddag full inspirasjon og kunnskap. Publikum vil få høre hvordan ulike fagmiljøer jobber for å treffe unge med sitt innhold, men med ulike mål. For å sikre stor grad av variasjon har vi fått med oss aktører som representerer ulike områder, vi hører fra byråene, redaksjonelle miljøer, foreninger og stiftelser.

Ved å melde deg på dette seminaret vil du få kunnskap om hvilke medievaner unge har, hvilket innhold som fungerer og som ikke fungerer på ulike sosiale medier, samt få høre om konkrete innholdsstrategier, kanalvalg og trendwatching. 

Program

08:30-09:00: Registrering og frokostservering

09:00: Velkommen og praktisk informasjon

09:05: Innsikt i unges medievaner presentert av Kantar Media

09:25: SoMe-byrået ELG forteller om kanalvalg og trendwatching ved Jonas Fagerberg (Performance-rådgiver) og Øistein Bergesen (kreatør).

09:55: Hvordan TV 2 jobber med å treffe unge med redaksjonelt innhold ved Pernille Gunnes (SoMe-ansvarslig TV 2 Nyhetene/ TV2.no) og SoMe-reporter Morten Westgaard. 

10:20-10:35: Pause

10:35-10:55: Hva skal til for at unge bruker stemmeretten? Jungeltelegraf1 presenterer sitt prosjekt "Førstegangsvelgerne" som ble laget for å vise unge at valg kan være gøy, og for å minne dem på å bruke stemmeretten. Prosjektet ble en stor suksess og programledere for podkasten, Ari Bajgora og Nora Geiran Dingstad, vil fortelle om hvordan det har blitt jobbet med dette prosjektet. 

10:55-11:15: Hvordan skape innhold som bidrar til medlemsvekst? Den Norske Turistforening (DNT) vil dele av sine erfaringer med å skape innhold som skal treffe unge i alderen 13-25 år. Herfra stiller Benedicte Ødegaard (Markeds- og SoMe-ansvarlig) og Stian Opsahl (lærling og innholdsprodusent). 

11:15-11:35: Henriette Seljom, Kreativ rådgiver i Bauer Media Group, vil snakke om utfordringen i å holde på oppmerksomheten til unge. Hun vil snakke ut i fra et annonsørperspektiv og dele egne erfaringer rundt hvordan man skaper engasjement i målgruppen, gjennom å være tilstede der de unge faktisk er.

11:35-11:55: Panelsamtale

11:55-12:00: Oppsummering og takk for i dag

 

Meld deg på allerede i dag for å sikre deg billett til early bird-pris 1499,- // ordinær pris 1990,-