Logo

Den store podkastdagen 2024

Tirsdag 23. april

09:00 – 15:00

Oslo, Norge

Om arrangementet

Arrangør: KOM24

Velkommen til Den store podkastdagen 2024!  

Den store podkastdagen 2023 samlet full sal og engasjerte podkastentusiaster fra hele Norge. I år er temaet podcast som verktøy for merkevarebygging og markedskommunikasjon.

 

Dagen vil være særlig relevant for kommunikasjonsfolk og markedsførere/annonsører som bruker - eller er nysgjerrig på - podkast som kanal. Og podkastprodusenter som vil forstå hva som skaper verdi for annonsører og kunder.

Program:

Podkast i 2024: Kommersiell innsikt og trender 
v/Stine Stangenes-Tellefsen (Senior Partner Manager), Erik Bratland (Sales Director) og Thomas Veheim (Content Director) Acast Norge

  • Innsikt og trender for reklame i podcast: Annonsering og merkevarebygging 
  • Hvordan bruke podcast for organisasjoner og merkevarer. Burde din merkevare ha en egen podcast? 

 

Case: Hvordan Morgenlevering har brukt Podkast og lyd til merkevarebygging v/Matias Buenaventura fra TRY.

Morgenlevering er et netthandelsselskap eid av Schibsted og Amedia. De leverer gode morgenstunder til store deler av Norge. Store endringer i medievaner, forbruksvaner, makrotrender og økonomi har bydd på utfordringer for en liten netthandelsaktør i et konkurranseutsatt marked. I en tid hvor kortsiktige KPIer og lavest mulig klikkpris dominerer, har Morgenlevering en stødig hånd på langsiktig effektivitet og merkevarebygging. Som en viktig del av mediemiksen og merkevarestrategien har Morgenlevering brukt podkast og lyd til å teste og navigere seg frem til kjennskap og salg. Video/Audio-rådgiver i TRY, Matias Buenaventura, forteller om hvordan målgruppen, medievaner, testing, teori og innsikt, har satt premisser for medievalg og budskapsutforming.

 

Norske podkastvaner – 10 fakta om podkast i Norge

Alexander Eidsæther, seniorrådgiver i Kantar Media og prosjektleder for Podtoppen

 

Esben Selvig, Kreativ leder i produksjonsselskapet Klynge, som blant annet står bak "Siri og de gode hjelperne", "Foreldrerådet"og "Sigurd fåkke pult", kommer for å snakke om kreativitet og historiefortelling. Vi kan love et underholdende innlegg med mye engasjement og null grafer!
 

Fryktløs + Blåkläder = 400.000 lyttinger: Slik lykkes man med langsiktige samarbeid. "Fryktløs" er en podkast ledet av kaptein John Hammersmark, kjent fra blant annet Kompani Lauritzen. Podkasten bikket i mars 2024 400’000 lyttinger og sesong 2 er i produksjon. Utgangspunktet for podkasten er et langsiktig samarbeid med sponsoren Blåkläder. Eskil Paus (kreativ leder i Både Og) og Anja Løkke (marketing manager hos Blåkläder) deler sine tanker om suksessfaktorene for denne produksjonen og et gjensidig vellykket sponsorsamarbeid. 

 

Podkast i mediemiksen: Når er podcast riktig som kanal - og når er det ikke? Samtale med Erik Viig Bratland (Sales Director, Acast), Henriette Sire Seljom (Kreativ Rådgiver, Bauer Media) og Simen Aukland (Rådgiver, TRY Råd). Moderator: Mads Dokka Blybakken (Kommunikasjonssjef i foodora)

 
Lyden av en skandale: Ingvild Kjerkols fall gjennom podkast. 
Startupen ListenAlert har lansert en tjeneste som bruker kunstig intelligens til å monitorere podkasts. Den primære målgruppen er PR- og kommunikasjonsbyråer, samt interne kommunikasjonsavdelinger i bedrifter og organisasjoner. CEO Annabel Øverbye Dangreville kommer for å dele en rykende fersk analyse av dekningen av Kjerkol-saken i ulike podkaster.
 
 
Fra innsiden av Mediebobla med Anders Giæver.
"Mediebobler" er VGs mediepodkast hvor kommentator Anders Giæver og redaktør Gard Steiro diskuterer aktuelle saker. Målet er å gi innsyn og vise åpenhet rundt de prosessene som fører til at VG fremstår som de gjør. Anders Giæver kommer for å fortelle mer om bakgrunnen for hvorfor de startet poden og hvordan de jobber. Intervjuer: Kristine Sterud, debattansvarlig Medier24
 

Hva lytter unge målgrupper til av podkaster? NRK v/Benedikte Solstad 

 

Hvordan å skape fokus på samfunnsansvar gjennom native-annonsering.
Julie i *VO-Linjen sammen med Henriette i Bauer Media, forteller om samarbeidet de hadde da VO-Linjen annonserte gjennom native i podkasten Relasjonspodden. Et samarbeid som betyr litt ekstra i en hektisk reklamehverdag.  
*VO-Linjen: En hjelpelinje for deg som opplever vold eller overgrep i nære relasjoner

 
Hvordan jobber vi med kommersielt innhold i Norges største podkaster, som lytterne faktisk ønsker å bruke tid på? Podkastlyttere flest vier sin fulle oppmerksomhet til innholdet de selv har valgt å lytte til. Hvordan utnytte dette unike moduset når du lager helkommeriselt innhold? Innlegg v/ Vilde Heldal (Innholdsleder, Schibsted Partnerstudio) og Cornelia Bull (Podkastspesialist/Forretningsutvikler, Schibsted Marketing Services
 
Fagpodcast fra jussens verden: I «Råd om rett – ukentlige samtaler om arbeidsliv» gir advokatene i Ræder Bing svar på spørsmål HR-folk og ledere ofte har. Kari Bergeius Andersen (Partner i Ræder Bing) og Eva Dirdal (Markedssjef i Ræder Bing) deler erfaringer om hvordan de når viktige målgrupper ved å gi råd om aktuelle arbeidsrettslige temaer.
 

United.no: Fra garasjepod til én av Norges største sportspodkaster

Eivind B. Holth og Fredrik N. Filtvedt, (journalister i Manchester United Supporters Club Scandinavia) i samtale med Marius Thorkildsen kjent fra blant annet "Desken Brenner"

 

Stortingsrestauranten: En podkast som tar deg med bak kulissene på Stortinget.  Siden 2016 har Høyres Tina Bru, Henrik Asheim og Peter Frølich levert en av Norges mest populære politiske podkaster. Tina Bru (nestleder i Høyre) kommer for å dele sine erfaringer om podkast som kommunikasjonskanal.

 

Kvantumsrabatt - ta kontakt på event@partner24.no:

3-5 personer. 20 %

5-10 personer: 30 %

10 personer+: 50 %

 

Tusen takk til vår sponsor Bauer Media!

Kart som viser hvor arrangementet foregår

Oslo, Norge

Den store podkastdagen 2024

Den store podkastdagen 2024

Tirsdag 23. april

09:00 – 15:00

Oslo, Norge

Om arrangementet

Arrangør: KOM24

Velkommen til Den store podkastdagen 2024!  

Den store podkastdagen 2023 samlet full sal og engasjerte podkastentusiaster fra hele Norge. I år er temaet podcast som verktøy for merkevarebygging og markedskommunikasjon.

 

Dagen vil være særlig relevant for kommunikasjonsfolk og markedsførere/annonsører som bruker - eller er nysgjerrig på - podkast som kanal. Og podkastprodusenter som vil forstå hva som skaper verdi for annonsører og kunder.

Program:

Podkast i 2024: Kommersiell innsikt og trender 
v/Stine Stangenes-Tellefsen (Senior Partner Manager), Erik Bratland (Sales Director) og Thomas Veheim (Content Director) Acast Norge

  • Innsikt og trender for reklame i podcast: Annonsering og merkevarebygging 
  • Hvordan bruke podcast for organisasjoner og merkevarer. Burde din merkevare ha en egen podcast? 

 

Case: Hvordan Morgenlevering har brukt Podkast og lyd til merkevarebygging v/Matias Buenaventura fra TRY.

Morgenlevering er et netthandelsselskap eid av Schibsted og Amedia. De leverer gode morgenstunder til store deler av Norge. Store endringer i medievaner, forbruksvaner, makrotrender og økonomi har bydd på utfordringer for en liten netthandelsaktør i et konkurranseutsatt marked. I en tid hvor kortsiktige KPIer og lavest mulig klikkpris dominerer, har Morgenlevering en stødig hånd på langsiktig effektivitet og merkevarebygging. Som en viktig del av mediemiksen og merkevarestrategien har Morgenlevering brukt podkast og lyd til å teste og navigere seg frem til kjennskap og salg. Video/Audio-rådgiver i TRY, Matias Buenaventura, forteller om hvordan målgruppen, medievaner, testing, teori og innsikt, har satt premisser for medievalg og budskapsutforming.

 

Norske podkastvaner – 10 fakta om podkast i Norge

Alexander Eidsæther, seniorrådgiver i Kantar Media og prosjektleder for Podtoppen

 

Esben Selvig, Kreativ leder i produksjonsselskapet Klynge, som blant annet står bak "Siri og de gode hjelperne", "Foreldrerådet"og "Sigurd fåkke pult", kommer for å snakke om kreativitet og historiefortelling. Vi kan love et underholdende innlegg med mye engasjement og null grafer!
 

Fryktløs + Blåkläder = 400.000 lyttinger: Slik lykkes man med langsiktige samarbeid. "Fryktløs" er en podkast ledet av kaptein John Hammersmark, kjent fra blant annet Kompani Lauritzen. Podkasten bikket i mars 2024 400’000 lyttinger og sesong 2 er i produksjon. Utgangspunktet for podkasten er et langsiktig samarbeid med sponsoren Blåkläder. Eskil Paus (kreativ leder i Både Og) og Anja Løkke (marketing manager hos Blåkläder) deler sine tanker om suksessfaktorene for denne produksjonen og et gjensidig vellykket sponsorsamarbeid. 

 

Podkast i mediemiksen: Når er podcast riktig som kanal - og når er det ikke? Samtale med Erik Viig Bratland (Sales Director, Acast), Henriette Sire Seljom (Kreativ Rådgiver, Bauer Media) og Simen Aukland (Rådgiver, TRY Råd). Moderator: Mads Dokka Blybakken (Kommunikasjonssjef i foodora)

 
Lyden av en skandale: Ingvild Kjerkols fall gjennom podkast. 
Startupen ListenAlert har lansert en tjeneste som bruker kunstig intelligens til å monitorere podkasts. Den primære målgruppen er PR- og kommunikasjonsbyråer, samt interne kommunikasjonsavdelinger i bedrifter og organisasjoner. CEO Annabel Øverbye Dangreville kommer for å dele en rykende fersk analyse av dekningen av Kjerkol-saken i ulike podkaster.
 
 
Fra innsiden av Mediebobla med Anders Giæver.
"Mediebobler" er VGs mediepodkast hvor kommentator Anders Giæver og redaktør Gard Steiro diskuterer aktuelle saker. Målet er å gi innsyn og vise åpenhet rundt de prosessene som fører til at VG fremstår som de gjør. Anders Giæver kommer for å fortelle mer om bakgrunnen for hvorfor de startet poden og hvordan de jobber. Intervjuer: Kristine Sterud, debattansvarlig Medier24
 

Hva lytter unge målgrupper til av podkaster? NRK v/Benedikte Solstad 

 

Hvordan å skape fokus på samfunnsansvar gjennom native-annonsering.
Julie i *VO-Linjen sammen med Henriette i Bauer Media, forteller om samarbeidet de hadde da VO-Linjen annonserte gjennom native i podkasten Relasjonspodden. Et samarbeid som betyr litt ekstra i en hektisk reklamehverdag.  
*VO-Linjen: En hjelpelinje for deg som opplever vold eller overgrep i nære relasjoner

 
Hvordan jobber vi med kommersielt innhold i Norges største podkaster, som lytterne faktisk ønsker å bruke tid på? Podkastlyttere flest vier sin fulle oppmerksomhet til innholdet de selv har valgt å lytte til. Hvordan utnytte dette unike moduset når du lager helkommeriselt innhold? Innlegg v/ Vilde Heldal (Innholdsleder, Schibsted Partnerstudio) og Cornelia Bull (Podkastspesialist/Forretningsutvikler, Schibsted Marketing Services
 
Fagpodcast fra jussens verden: I «Råd om rett – ukentlige samtaler om arbeidsliv» gir advokatene i Ræder Bing svar på spørsmål HR-folk og ledere ofte har. Kari Bergeius Andersen (Partner i Ræder Bing) og Eva Dirdal (Markedssjef i Ræder Bing) deler erfaringer om hvordan de når viktige målgrupper ved å gi råd om aktuelle arbeidsrettslige temaer.
 

United.no: Fra garasjepod til én av Norges største sportspodkaster

Eivind B. Holth og Fredrik N. Filtvedt, (journalister i Manchester United Supporters Club Scandinavia) i samtale med Marius Thorkildsen kjent fra blant annet "Desken Brenner"

 

Stortingsrestauranten: En podkast som tar deg med bak kulissene på Stortinget.  Siden 2016 har Høyres Tina Bru, Henrik Asheim og Peter Frølich levert en av Norges mest populære politiske podkaster. Tina Bru (nestleder i Høyre) kommer for å dele sine erfaringer om podkast som kommunikasjonskanal.

 

Kvantumsrabatt - ta kontakt på event@partner24.no:

3-5 personer. 20 %

5-10 personer: 30 %

10 personer+: 50 %

 

Tusen takk til vår sponsor Bauer Media!