Den store podkastdagen 2024
Tuesday 23 April 2024
09:00 – 15:00
Oslo, Norge
About the event
Organizer: KOM24
Velkommen til Den store podkastdagen 2024!
Den store podkastdagen 2023 samlet full sal og engasjerte podkastentusiaster fra hele Norge. I år er temaet podcast som verktøy for merkevarebygging og markedskommunikasjon.
Dagen vil være særlig relevant for kommunikasjonsfolk og markedsførere/annonsører som bruker - eller er nysgjerrig på - podkast som kanal. Og podkastprodusenter som vil forstå hva som skaper verdi for annonsører og kunder.
Program:
Podkast i 2024: Kommersiell innsikt og trender
v/Stine Stangenes-Tellefsen (Senior Partner Manager), Erik Bratland (Sales Director) og Thomas Veheim (Content Director) Acast Norge
- Innsikt og trender for reklame i podcast: Annonsering og merkevarebygging
- Hvordan bruke podcast for organisasjoner og merkevarer. Burde din merkevare ha en egen podcast?
Case: Hvordan Morgenlevering har brukt Podkast og lyd til merkevarebygging v/Matias Buenaventura fra TRY.
Morgenlevering er et netthandelsselskap eid av Schibsted og Amedia. De leverer gode morgenstunder til store deler av Norge. Store endringer i medievaner, forbruksvaner, makrotrender og økonomi har bydd på utfordringer for en liten netthandelsaktør i et konkurranseutsatt marked. I en tid hvor kortsiktige KPIer og lavest mulig klikkpris dominerer, har Morgenlevering en stødig hånd på langsiktig effektivitet og merkevarebygging. Som en viktig del av mediemiksen og merkevarestrategien har Morgenlevering brukt podkast og lyd til å teste og navigere seg frem til kjennskap og salg. Video/Audio-rådgiver i TRY, Matias Buenaventura, forteller om hvordan målgruppen, medievaner, testing, teori og innsikt, har satt premisser for medievalg og budskapsutforming.
Norske podkastvaner – 10 fakta om podkast i Norge
Alexander Eidsæther, seniorrådgiver i Kantar Media og prosjektleder for Podtoppen
Fryktløs + Blåkläder = 400.000 lyttinger: Slik lykkes man med langsiktige samarbeid. "Fryktløs" er en podkast ledet av kaptein John Hammersmark, kjent fra blant annet Kompani Lauritzen. Podkasten bikket i mars 2024 400’000 lyttinger og sesong 2 er i produksjon. Utgangspunktet for podkasten er et langsiktig samarbeid med sponsoren Blåkläder. Eskil Paus (kreativ leder i Både Og) og Anja Løkke (marketing manager hos Blåkläder) deler sine tanker om suksessfaktorene for denne produksjonen og et gjensidig vellykket sponsorsamarbeid.
Podkast i mediemiksen: Når er podcast riktig som kanal - og når er det ikke? Samtale med Erik Viig Bratland (Sales Director, Acast), Henriette Sire Seljom (Kreativ Rådgiver, Bauer Media) og Simen Aukland (Rådgiver, TRY Råd). Moderator: Mads Dokka Blybakken (Kommunikasjonssjef i foodora)
Hva lytter unge målgrupper til av podkaster? NRK v/Benedikte Solstad
Hvordan å skape fokus på samfunnsansvar gjennom native-annonsering.
Julie i *VO-Linjen sammen med Henriette i Bauer Media, forteller om samarbeidet de hadde da VO-Linjen annonserte gjennom native i podkasten Relasjonspodden. Et samarbeid som betyr litt ekstra i en hektisk reklamehverdag.
*VO-Linjen: En hjelpelinje for deg som opplever vold eller overgrep i nære relasjoner
United.no: Fra garasjepod til én av Norges største sportspodkaster
Eivind B. Holth og Fredrik N. Filtvedt, (journalister i Manchester United Supporters Club Scandinavia) i samtale med Marius Thorkildsen kjent fra blant annet "Desken Brenner"
Stortingsrestauranten: En podkast som tar deg med bak kulissene på Stortinget. Siden 2016 har Høyres Tina Bru, Henrik Asheim og Peter Frølich levert en av Norges mest populære politiske podkaster. Tina Bru (nestleder i Høyre) kommer for å dele sine erfaringer om podkast som kommunikasjonskanal.
Kvantumsrabatt - ta kontakt på event@partner24.no:
3-5 personer. 20 %
5-10 personer: 30 %
10 personer+: 50 %
Tusen takk til vår sponsor Bauer Media!

Oslo, Norge

Den store podkastdagen 2024
Tuesday 23 April 2024
09:00 – 15:00
Oslo, Norge
About the event
Organizer: KOM24
Velkommen til Den store podkastdagen 2024!
Den store podkastdagen 2023 samlet full sal og engasjerte podkastentusiaster fra hele Norge. I år er temaet podcast som verktøy for merkevarebygging og markedskommunikasjon.
Dagen vil være særlig relevant for kommunikasjonsfolk og markedsførere/annonsører som bruker - eller er nysgjerrig på - podkast som kanal. Og podkastprodusenter som vil forstå hva som skaper verdi for annonsører og kunder.
Program:
Podkast i 2024: Kommersiell innsikt og trender
v/Stine Stangenes-Tellefsen (Senior Partner Manager), Erik Bratland (Sales Director) og Thomas Veheim (Content Director) Acast Norge
- Innsikt og trender for reklame i podcast: Annonsering og merkevarebygging
- Hvordan bruke podcast for organisasjoner og merkevarer. Burde din merkevare ha en egen podcast?
Case: Hvordan Morgenlevering har brukt Podkast og lyd til merkevarebygging v/Matias Buenaventura fra TRY.
Morgenlevering er et netthandelsselskap eid av Schibsted og Amedia. De leverer gode morgenstunder til store deler av Norge. Store endringer i medievaner, forbruksvaner, makrotrender og økonomi har bydd på utfordringer for en liten netthandelsaktør i et konkurranseutsatt marked. I en tid hvor kortsiktige KPIer og lavest mulig klikkpris dominerer, har Morgenlevering en stødig hånd på langsiktig effektivitet og merkevarebygging. Som en viktig del av mediemiksen og merkevarestrategien har Morgenlevering brukt podkast og lyd til å teste og navigere seg frem til kjennskap og salg. Video/Audio-rådgiver i TRY, Matias Buenaventura, forteller om hvordan målgruppen, medievaner, testing, teori og innsikt, har satt premisser for medievalg og budskapsutforming.
Norske podkastvaner – 10 fakta om podkast i Norge
Alexander Eidsæther, seniorrådgiver i Kantar Media og prosjektleder for Podtoppen
Fryktløs + Blåkläder = 400.000 lyttinger: Slik lykkes man med langsiktige samarbeid. "Fryktløs" er en podkast ledet av kaptein John Hammersmark, kjent fra blant annet Kompani Lauritzen. Podkasten bikket i mars 2024 400’000 lyttinger og sesong 2 er i produksjon. Utgangspunktet for podkasten er et langsiktig samarbeid med sponsoren Blåkläder. Eskil Paus (kreativ leder i Både Og) og Anja Løkke (marketing manager hos Blåkläder) deler sine tanker om suksessfaktorene for denne produksjonen og et gjensidig vellykket sponsorsamarbeid.
Podkast i mediemiksen: Når er podcast riktig som kanal - og når er det ikke? Samtale med Erik Viig Bratland (Sales Director, Acast), Henriette Sire Seljom (Kreativ Rådgiver, Bauer Media) og Simen Aukland (Rådgiver, TRY Råd). Moderator: Mads Dokka Blybakken (Kommunikasjonssjef i foodora)
Hva lytter unge målgrupper til av podkaster? NRK v/Benedikte Solstad
Hvordan å skape fokus på samfunnsansvar gjennom native-annonsering.
Julie i *VO-Linjen sammen med Henriette i Bauer Media, forteller om samarbeidet de hadde da VO-Linjen annonserte gjennom native i podkasten Relasjonspodden. Et samarbeid som betyr litt ekstra i en hektisk reklamehverdag.
*VO-Linjen: En hjelpelinje for deg som opplever vold eller overgrep i nære relasjoner
United.no: Fra garasjepod til én av Norges største sportspodkaster
Eivind B. Holth og Fredrik N. Filtvedt, (journalister i Manchester United Supporters Club Scandinavia) i samtale med Marius Thorkildsen kjent fra blant annet "Desken Brenner"
Stortingsrestauranten: En podkast som tar deg med bak kulissene på Stortinget. Siden 2016 har Høyres Tina Bru, Henrik Asheim og Peter Frølich levert en av Norges mest populære politiske podkaster. Tina Bru (nestleder i Høyre) kommer for å dele sine erfaringer om podkast som kommunikasjonskanal.
Kvantumsrabatt - ta kontakt på event@partner24.no:
3-5 personer. 20 %
5-10 personer: 30 %
10 personer+: 50 %
Tusen takk til vår sponsor Bauer Media!