Utsatt: Employer branding i mediebransjen
Thursday 10 November 2022
08:00 – 12:00
Ruseløkkveien 14, 0251 Oslo, Norge
About the event
Organizer: Medier24
Eventet er utsatt. Vi jobber med å finne en ny dato i 2023 og gir beskjed så snart dette er landet.
I en tid hvor det er arbeidstakers marked, hvordan jobber de ulike mediebedriftene med å sikre seg de beste talentene, og hvordan sikrer man at talentene blir værende i bedriften?
Medier24 inviterer til en faglig formiddag med fokus på employer branding i mediebransjen.
Employer branding er spesielt viktig ut mot nye medarbeidere, men også et viktig arbeid mot eksisterende ansatte i bedriften. Vi vil derfor høre fra ulike bedrifter som jobber aktivt med dette i løpet av formiddagen. Blant annet vil NRK Nord-Norge fortelle om sitt pågående prosjekt der de har ansatt fem lærlinger for en toårs periode. Vi hører også fra en av Norges mest attraktive arbeidsplasser, Vipps, som vil dele av sine erfaringer knyttet til employer branding. Du vil også få høre fra Great Place To Work denne dagen, hvor dere vil få høre hvorfor employer branding er så viktig og hva en employer branding strategi bør inneholde. Visindi vil fokusere på attraktive arbeidsplasser som har lykkes med å tiltrekke seg gode kandidater, selv i tyngre perioder - hva gjør de? Grep for å bli en attraktiv arbeidsplass fra et rekrutteringsperspektiv. Dette med mer er noe av det du kan glede deg til å høre om den 10.november på Vika kino.
Det blir velkomst og registrering fra 08:00 før det faglige programmet starter 08:30.
Priser:
Standardbillett: 2200,-
Digitalbillett: 950,-
Studentbillett: 920,-
Foreløpig program (OBS: endringer kan forekomme):
08:00 - 08:30 : Registrering og frokostservering
08:30 - 08:35 : Velkommen
08:35 - 09:05 : Kampen om folks tid, tillit og betalingsvilje
ved Marte Ingul, konserndirektør for samfunn, Amedia
09:05 - 09:35 : Sammen skaper vi øyeblikkene
Hvordan jobber TV2 med employer branding og onboarding?
Ved Kjetil Frugård, seniorrådgiver i organisasjonsutvikling i TV2
09:35 - 10:05 : Attraktive arbeidsgivere vinner rekrutteringskampen
Ved Mads Yngve Storvik, Visindi
10:05 - 10:30 : Pause
10:30 - 11:00 : Hvorfor er employer branding så viktig, og hva bør en employer branding strategi inneholde?
Ved Jannike Larsen Hjelle, Great Place To work
11:00 - 11:30 : Derfor satser NRK i nord på lærlinger
Mange mediebedrifter sliter med å rekruttere nye ansatte. NRK i Nord-Norge tester nå ut lærlinger i nyhetsavdelinger for første gang. Nyhetssjef Adrian Dahl Johansen forteller om satsingen, mens lærling Daniel Hong Hansen snakker om møtet med arbeidslivet.
Ved Adrian Dahl Johansen, nyhetssjef i NRK Nord-Norge.
11:30 - 12:00 : Vipps
12:00 - 12:05 : Avslutning

Ruseløkkveien 14, 0251 Oslo, Norge

Utsatt: Employer branding i mediebransjen
Thursday 10 November 2022
08:00 – 12:00
Ruseløkkveien 14, 0251 Oslo, Norge
About the event
Organizer: Medier24
Eventet er utsatt. Vi jobber med å finne en ny dato i 2023 og gir beskjed så snart dette er landet.
I en tid hvor det er arbeidstakers marked, hvordan jobber de ulike mediebedriftene med å sikre seg de beste talentene, og hvordan sikrer man at talentene blir værende i bedriften?
Medier24 inviterer til en faglig formiddag med fokus på employer branding i mediebransjen.
Employer branding er spesielt viktig ut mot nye medarbeidere, men også et viktig arbeid mot eksisterende ansatte i bedriften. Vi vil derfor høre fra ulike bedrifter som jobber aktivt med dette i løpet av formiddagen. Blant annet vil NRK Nord-Norge fortelle om sitt pågående prosjekt der de har ansatt fem lærlinger for en toårs periode. Vi hører også fra en av Norges mest attraktive arbeidsplasser, Vipps, som vil dele av sine erfaringer knyttet til employer branding. Du vil også få høre fra Great Place To Work denne dagen, hvor dere vil få høre hvorfor employer branding er så viktig og hva en employer branding strategi bør inneholde. Visindi vil fokusere på attraktive arbeidsplasser som har lykkes med å tiltrekke seg gode kandidater, selv i tyngre perioder - hva gjør de? Grep for å bli en attraktiv arbeidsplass fra et rekrutteringsperspektiv. Dette med mer er noe av det du kan glede deg til å høre om den 10.november på Vika kino.
Det blir velkomst og registrering fra 08:00 før det faglige programmet starter 08:30.
Priser:
Standardbillett: 2200,-
Digitalbillett: 950,-
Studentbillett: 920,-
Foreløpig program (OBS: endringer kan forekomme):
08:00 - 08:30 : Registrering og frokostservering
08:30 - 08:35 : Velkommen
08:35 - 09:05 : Kampen om folks tid, tillit og betalingsvilje
ved Marte Ingul, konserndirektør for samfunn, Amedia
09:05 - 09:35 : Sammen skaper vi øyeblikkene
Hvordan jobber TV2 med employer branding og onboarding?
Ved Kjetil Frugård, seniorrådgiver i organisasjonsutvikling i TV2
09:35 - 10:05 : Attraktive arbeidsgivere vinner rekrutteringskampen
Ved Mads Yngve Storvik, Visindi
10:05 - 10:30 : Pause
10:30 - 11:00 : Hvorfor er employer branding så viktig, og hva bør en employer branding strategi inneholde?
Ved Jannike Larsen Hjelle, Great Place To work
11:00 - 11:30 : Derfor satser NRK i nord på lærlinger
Mange mediebedrifter sliter med å rekruttere nye ansatte. NRK i Nord-Norge tester nå ut lærlinger i nyhetsavdelinger for første gang. Nyhetssjef Adrian Dahl Johansen forteller om satsingen, mens lærling Daniel Hong Hansen snakker om møtet med arbeidslivet.
Ved Adrian Dahl Johansen, nyhetssjef i NRK Nord-Norge.
11:30 - 12:00 : Vipps
12:00 - 12:05 : Avslutning