Digitalt frokostmøte: 8 minutes
Wednesday 14 May
09:00 – 12:00
About the event
Organizer: TRONDHEIM MARKEDSFORENING
Velkommen til 8 Minutes – Digitalt frokostmøte i regi av Trondheim Markedsforening og MFO
Trondheim Markedsforening inviterer, i samarbeid med MFO, til et spennende digitalt frokostmøte med 8 Minutes of Change – et arrangement som byr på faglig påfyll, nye perspektiver og høy underholdningsverdi.
I en årrekke har INMA's "8 Minutes of Digital Marketing" samlet markedsførings- og medieeksperter for å dele innsiktsfulle tips og trender – alt på bare åtte minutter. Med stramme tidsrammer og høye krav til innhold, har formatet blitt en favoritt blant bransjefolk.
Tidlig i 2024 ble det klart at INMA avvikles. Dette ga MFO muligheten til å videreføre det populære konseptet. Med den samme sterke kjernen – korte, skarpe innlegg som setter agenda og inspirerer.
Årets tema: "8 Minutes of Change"Hvordan møter vi endring? Hva skal til for å skape den? Og hvilke tanker, teknologier og trender former morgendagens markedsføring?
Blant årets foredragsholdere:
- Katinka Sletten, Synlighet:
Dette vil endre fremtiden til sosiale medier.
Fremtiden til sosiale medier vil se helt annerledes ut enn det gjør i dag. Fediverse - en hel samling av desentraliserte sosiale medier, vil sørge for å putte makten tilbake i forbrukernes hender. Det vil snu opp ned på måten vi bruker sosiale medier på. Hør foredraget for å finne ut hvordan sosiale medier ser ut i fremtiden. - Kristian K. Fredheim, Wabba Bønner, Biz og Baller:
En beretning om motgang, vilje, tro og gjennomføringskraft.
Fredheim vil fortelle åpent, ærlig og transparent om skiftet fra stabil og betalt jobb til utrygg og ubetalt jobb, samt hva dette innebærer av frykt, redsel, fortvilelse og glede – og uforutsette hindringer i flertall. - Ann Mari Wammeli, Schibsted:
Den røde capsen endret verden. Hva vil du folk skal huske deg for?
Fordi jeg ikke skal snakke om trender, ny teknologi eller AI. Jeg skal snakke om en enkel rød caps. Et plagg som ble et av verdens mest effektive markedsføringsgrep. Som konseptutvikler i Schibsted Media jakter jeg på ideene som er kreative, skaper oppmerksomhet og effekt – og capsen er et tydelig bevis på hvor mye kraft det kan ligge i ett enkelt symbol. - Babak Behrad, Trigger Oslo:
Din Steinalder-Hjerne møter TikTok.
Hør meg hvis du vil forstå hvordan markedsføring kan snakke direkte til en hjerne designet for mammutjakt – ikke for rasjonell reklame. Jeg viser deg hvorfor det som trigger instinktene dine på TikTok er nøkkelen til å vinne kampen om oppmerksomhet i en digital verden. Med skarpe eksempler og provoserende innsikt, får du verktøyene til å forvandle din markedsføring fra fossil til framtidsrettet. - Anders Tufte, Regnskogfondet:
Kan markedsføring redde regnskogen før det er for sent?
Regnskogen forsvinner i et skremmende tempo, og nå er vi helt avhengig av at flere bedrifter engasjerer seg for å stoppe avskogingen. Ny teknologi gjør det enklere enn noen gang å skape kundeengasjement ved å vise hva bedriftens bidrag faktisk betyr. Kom å se, så skal vi vise deg hvordan din bedrift kan bli en klimahelt og samtidig få flere kunder. - Marte Ruud Sandberg, First House:
All in – fra kortspill til kloke valg.
Marte Ruud Sandberg, partner i First House og Norgesmester i poker, deler sine erfaringer fra to verdener hvor mye står på spill: næringsliv og poker. På 8 minutes deler hun hvordan ferdigheter fra pokerbordet – som å håndtere usikkerhet, lese situasjoner og ta gode beslutninger under press - kan bidra til at man tar bedre valg i arbeidslivet. - Adam MacDonald, Chickens Only:
The Vanishing Act Nobody’s Talking About.
I’m Adam MacDonald from Australia. A new Dad, Husband, Coach, and a full-blown Hospitality Geek. I’m also the Co-Founder of Chickens Only. I used to sling drinks for a living, well enough to become a World Bartending Champion. These days, I channel most of that winning energy into coaching basketball teams and restaurant teams—helping people create and deliver memorable moments, whether it’s on the court or across the table. - Runar Wiksnes, Virke:
Fra generasjonsmodell til regenerasjonsmodell.
Vi har bygget hele samfunnsmodellen vår rundt generasjonsløpet. Du vokser opp, får en utdanning, du velger en yrkesvei, deltar i arbeidslivet og pensjonerer deg. Velger du feil utdanning eller ikke passer inn i arbeidslivet, trer forsikringsordningene inn. En stødig strøm av nye, unge mennesker har sørget for at modellen fungerer. Men fremover blir det annerledes. Vi må få mer ut av folkene vi allerede har i omløp. Hvilke endringer må vi da få til? - Iselin Guttormsen:
Åpenhet, sex og utroskap selger.
Iselin er en talentfull formidler, fremtredende programleder og podkaster, sceneartist og sexolog. Siden 2019 har hun vært programleder for egen podkast «G-punktet» hvor hun er en viktig stemme for lytterne, og bryter stigmaer knyttet til sex, kjønnsroller og likestilling. - Pernille Vermedal Høgh, Schibsted:
Vidunderlige nye verden… eller?
Hva skjer når sannheten blir et valg? Jeg tar deg med fra pink slime journalism til pressefrihet – og viser hvordan desinformasjon, svekket tillit og økonomisk press truer medienes rolle og verden vi lever i. Veien videre handler ikke bare om mediene, men om selve fundamentet i demokratiet. Dette er ikke bare et foredrag. Det er et wake-up call. - Marianne Solheim, Toppfotball Kvinner:
Drømmen om en stadion
Noen ganger må selv de mest opplagte endringene jobbes og kjempes frem. I fotballen har forskjellene fått vokse i fred i mange år. Er det mulig å skape like muligheter for jenter og gutter når avstanden er så stor? Og kan denne avstanden være en mulighet i seg selv, hvis vi endrer oss raskt nok? - Anders Muurman Holm, Morgenstern:
Seksuell seleksjon i merkevarebygging
Hvorfor det å gjøre ting billig kan koste deg dyrt. Anders Muurman Holm er kreativ leder i Morgenstern, æreprisvinner i Gullblyanten og har vært med å lage de tre siste Gullfisk-vinnerne. Gjennom podcasten sin «Westerdals for voksne» har han forsøkt å nyansere hyperfokuset på Byron Sharp i Norsk reklamebransje. Anders er engasjert, spissformulert og opptatt av at folk bør lytte til de som lager reklame - ikke bare prater om den. - Aina Lemoen Lunde, Feddie Ocean Distillery:
Fra frykt til frihet: Markedsføringens reise fra Freud til Maslow - og tilbake
Aina har formet noen av Norges største merkevarer, var hjernen bak #huninvesterer, og er nå CEO i Feddie Ocean Distillery. Etter nesten ti år som markedsdirektør i DNB, styreverv i alt fra tech-startups til byrånettverk, og erfaring fra Coca-Cola og Leo Burnett, har hun vært innom det meste som kan drikkes, bygges eller markedsføres. Aina tror på børs og katedral – kunsten å forene kommersielle medlemål med samfunnsansvar.
Hvem klarer å engasjere mest – på bare 8 minutter?

Digitalt frokostmøte: 8 minutes
Wednesday 14 May
09:00 – 12:00
About the event
Organizer: TRONDHEIM MARKEDSFORENING
Velkommen til 8 Minutes – Digitalt frokostmøte i regi av Trondheim Markedsforening og MFO
Trondheim Markedsforening inviterer, i samarbeid med MFO, til et spennende digitalt frokostmøte med 8 Minutes of Change – et arrangement som byr på faglig påfyll, nye perspektiver og høy underholdningsverdi.
I en årrekke har INMA's "8 Minutes of Digital Marketing" samlet markedsførings- og medieeksperter for å dele innsiktsfulle tips og trender – alt på bare åtte minutter. Med stramme tidsrammer og høye krav til innhold, har formatet blitt en favoritt blant bransjefolk.
Tidlig i 2024 ble det klart at INMA avvikles. Dette ga MFO muligheten til å videreføre det populære konseptet. Med den samme sterke kjernen – korte, skarpe innlegg som setter agenda og inspirerer.
Årets tema: "8 Minutes of Change"Hvordan møter vi endring? Hva skal til for å skape den? Og hvilke tanker, teknologier og trender former morgendagens markedsføring?
Blant årets foredragsholdere:
- Katinka Sletten, Synlighet:
Dette vil endre fremtiden til sosiale medier.
Fremtiden til sosiale medier vil se helt annerledes ut enn det gjør i dag. Fediverse - en hel samling av desentraliserte sosiale medier, vil sørge for å putte makten tilbake i forbrukernes hender. Det vil snu opp ned på måten vi bruker sosiale medier på. Hør foredraget for å finne ut hvordan sosiale medier ser ut i fremtiden. - Kristian K. Fredheim, Wabba Bønner, Biz og Baller:
En beretning om motgang, vilje, tro og gjennomføringskraft.
Fredheim vil fortelle åpent, ærlig og transparent om skiftet fra stabil og betalt jobb til utrygg og ubetalt jobb, samt hva dette innebærer av frykt, redsel, fortvilelse og glede – og uforutsette hindringer i flertall. - Ann Mari Wammeli, Schibsted:
Den røde capsen endret verden. Hva vil du folk skal huske deg for?
Fordi jeg ikke skal snakke om trender, ny teknologi eller AI. Jeg skal snakke om en enkel rød caps. Et plagg som ble et av verdens mest effektive markedsføringsgrep. Som konseptutvikler i Schibsted Media jakter jeg på ideene som er kreative, skaper oppmerksomhet og effekt – og capsen er et tydelig bevis på hvor mye kraft det kan ligge i ett enkelt symbol. - Babak Behrad, Trigger Oslo:
Din Steinalder-Hjerne møter TikTok.
Hør meg hvis du vil forstå hvordan markedsføring kan snakke direkte til en hjerne designet for mammutjakt – ikke for rasjonell reklame. Jeg viser deg hvorfor det som trigger instinktene dine på TikTok er nøkkelen til å vinne kampen om oppmerksomhet i en digital verden. Med skarpe eksempler og provoserende innsikt, får du verktøyene til å forvandle din markedsføring fra fossil til framtidsrettet. - Anders Tufte, Regnskogfondet:
Kan markedsføring redde regnskogen før det er for sent?
Regnskogen forsvinner i et skremmende tempo, og nå er vi helt avhengig av at flere bedrifter engasjerer seg for å stoppe avskogingen. Ny teknologi gjør det enklere enn noen gang å skape kundeengasjement ved å vise hva bedriftens bidrag faktisk betyr. Kom å se, så skal vi vise deg hvordan din bedrift kan bli en klimahelt og samtidig få flere kunder. - Marte Ruud Sandberg, First House:
All in – fra kortspill til kloke valg.
Marte Ruud Sandberg, partner i First House og Norgesmester i poker, deler sine erfaringer fra to verdener hvor mye står på spill: næringsliv og poker. På 8 minutes deler hun hvordan ferdigheter fra pokerbordet – som å håndtere usikkerhet, lese situasjoner og ta gode beslutninger under press - kan bidra til at man tar bedre valg i arbeidslivet. - Adam MacDonald, Chickens Only:
The Vanishing Act Nobody’s Talking About.
I’m Adam MacDonald from Australia. A new Dad, Husband, Coach, and a full-blown Hospitality Geek. I’m also the Co-Founder of Chickens Only. I used to sling drinks for a living, well enough to become a World Bartending Champion. These days, I channel most of that winning energy into coaching basketball teams and restaurant teams—helping people create and deliver memorable moments, whether it’s on the court or across the table. - Runar Wiksnes, Virke:
Fra generasjonsmodell til regenerasjonsmodell.
Vi har bygget hele samfunnsmodellen vår rundt generasjonsløpet. Du vokser opp, får en utdanning, du velger en yrkesvei, deltar i arbeidslivet og pensjonerer deg. Velger du feil utdanning eller ikke passer inn i arbeidslivet, trer forsikringsordningene inn. En stødig strøm av nye, unge mennesker har sørget for at modellen fungerer. Men fremover blir det annerledes. Vi må få mer ut av folkene vi allerede har i omløp. Hvilke endringer må vi da få til? - Iselin Guttormsen:
Åpenhet, sex og utroskap selger.
Iselin er en talentfull formidler, fremtredende programleder og podkaster, sceneartist og sexolog. Siden 2019 har hun vært programleder for egen podkast «G-punktet» hvor hun er en viktig stemme for lytterne, og bryter stigmaer knyttet til sex, kjønnsroller og likestilling. - Pernille Vermedal Høgh, Schibsted:
Vidunderlige nye verden… eller?
Hva skjer når sannheten blir et valg? Jeg tar deg med fra pink slime journalism til pressefrihet – og viser hvordan desinformasjon, svekket tillit og økonomisk press truer medienes rolle og verden vi lever i. Veien videre handler ikke bare om mediene, men om selve fundamentet i demokratiet. Dette er ikke bare et foredrag. Det er et wake-up call. - Marianne Solheim, Toppfotball Kvinner:
Drømmen om en stadion
Noen ganger må selv de mest opplagte endringene jobbes og kjempes frem. I fotballen har forskjellene fått vokse i fred i mange år. Er det mulig å skape like muligheter for jenter og gutter når avstanden er så stor? Og kan denne avstanden være en mulighet i seg selv, hvis vi endrer oss raskt nok? - Anders Muurman Holm, Morgenstern:
Seksuell seleksjon i merkevarebygging
Hvorfor det å gjøre ting billig kan koste deg dyrt. Anders Muurman Holm er kreativ leder i Morgenstern, æreprisvinner i Gullblyanten og har vært med å lage de tre siste Gullfisk-vinnerne. Gjennom podcasten sin «Westerdals for voksne» har han forsøkt å nyansere hyperfokuset på Byron Sharp i Norsk reklamebransje. Anders er engasjert, spissformulert og opptatt av at folk bør lytte til de som lager reklame - ikke bare prater om den. - Aina Lemoen Lunde, Feddie Ocean Distillery:
Fra frykt til frihet: Markedsføringens reise fra Freud til Maslow - og tilbake
Aina har formet noen av Norges største merkevarer, var hjernen bak #huninvesterer, og er nå CEO i Feddie Ocean Distillery. Etter nesten ti år som markedsdirektør i DNB, styreverv i alt fra tech-startups til byrånettverk, og erfaring fra Coca-Cola og Leo Burnett, har hun vært innom det meste som kan drikkes, bygges eller markedsføres. Aina tror på børs og katedral – kunsten å forene kommersielle medlemål med samfunnsansvar.
Hvem klarer å engasjere mest – på bare 8 minutter?