Unge målgrupper 2025
Thursday 4 December
09:00 – 12:00
Vika kino
Ruseløkkveien 14, Oslo, Norge
About the event
Organizer: KOM24
Årets arrangement for deg som jobber med innhold mot unge målgrupper finner sted på Vika kino den 4. desember.
Ipsos vil starte programmet med å oppdatere oss på pulsen i sosiale medier-bruken i Norge. Her vil deres Head of Brand and Communications, Anastasiia Chernykh, presentere tall fra deres SoMe-tracker fra Q3.
Deretter vil vi høre fra Ellen Ramstad, redaksjonssjef ung, NRK. Hennes foredrag har tittelen: "NRKs Mørch & Makta: Videopodkasten som vekket unge velgere". Her vil vi få et innblikk i arbeidet med serien som ble publisert i forkant av høstens Stortingsvalg og ble en suksess for en ung målgruppe.
Senere vil vi få presentert: "Oppskriften på å treffe unge - servert av Matprat og Rocket". Her hører vi fra Suad Jama som er partner og seniorkonsulent i Rocket og Silje Larsdotter Hådi-Siverts som er filmansvarlig og konseptutvikler i Matprat. De vil blant annet snakke om hvordan innhold kan treffe unge når man bruker riktige kulturkoder, og vil vise hvordan Matprat jobber med å utvikle og tilpasse videoinnhold for å skape engasjement hos de yngste målgruppene.
"Når reklame ikke føles som reklame: kunsten å engasjere unge på ekte", er tittelen på Tise sitt foredrag. For hvordan skaper man kommunikasjon som unge faktisk bryr seg om - i en verden der alt kan scrolles forbi? Marte Bruset Lunde, annonsesjef, og Sigrun Stenseth, markedssjef i Tise deler hvordan marketing og advertising jobber hånd i hånd for å skape kampanjer og innhold som oppleves sømløst, relevant og ekte.
Forsvarets Forum kommer også og deler fra sitt arbeid på SoMe - det er bare å glede seg, for denne formiddagen blir det forhåpentligvis masse å lære.
Programmet oppdateres fortløpende.

Vika kino
Ruseløkkveien 14, Oslo, Norge

Unge målgrupper 2025
Thursday 4 December
09:00 – 12:00
Vika kino
Ruseløkkveien 14, Oslo, Norge
About the event
Organizer: KOM24
Årets arrangement for deg som jobber med innhold mot unge målgrupper finner sted på Vika kino den 4. desember.
Ipsos vil starte programmet med å oppdatere oss på pulsen i sosiale medier-bruken i Norge. Her vil deres Head of Brand and Communications, Anastasiia Chernykh, presentere tall fra deres SoMe-tracker fra Q3.
Deretter vil vi høre fra Ellen Ramstad, redaksjonssjef ung, NRK. Hennes foredrag har tittelen: "NRKs Mørch & Makta: Videopodkasten som vekket unge velgere". Her vil vi få et innblikk i arbeidet med serien som ble publisert i forkant av høstens Stortingsvalg og ble en suksess for en ung målgruppe.
Senere vil vi få presentert: "Oppskriften på å treffe unge - servert av Matprat og Rocket". Her hører vi fra Suad Jama som er partner og seniorkonsulent i Rocket og Silje Larsdotter Hådi-Siverts som er filmansvarlig og konseptutvikler i Matprat. De vil blant annet snakke om hvordan innhold kan treffe unge når man bruker riktige kulturkoder, og vil vise hvordan Matprat jobber med å utvikle og tilpasse videoinnhold for å skape engasjement hos de yngste målgruppene.
"Når reklame ikke føles som reklame: kunsten å engasjere unge på ekte", er tittelen på Tise sitt foredrag. For hvordan skaper man kommunikasjon som unge faktisk bryr seg om - i en verden der alt kan scrolles forbi? Marte Bruset Lunde, annonsesjef, og Sigrun Stenseth, markedssjef i Tise deler hvordan marketing og advertising jobber hånd i hånd for å skape kampanjer og innhold som oppleves sømløst, relevant og ekte.
Forsvarets Forum kommer også og deler fra sitt arbeid på SoMe - det er bare å glede seg, for denne formiddagen blir det forhåpentligvis masse å lære.
Programmet oppdateres fortløpende.